چرا خیلی ها در تورنتو، خودروی شخصی را به حمل و نقل عمومی ترجیح می دهند؟

گزارش جدیدی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد ساکنان تورنتو ترجیح می‌دهند به جای استفاده از حمل و نقل عمومی، با اتومبیل خود در سطح شهر تردد کنند.

شرکت Hitachi Rail (تولید کننده قطار برای پروژه Ontario Line)، حمل و نقل عمومی را در ۸ شهر بزرگ جهان، از جمله تورنتو بررسی کرده و بررسی‌های خود را در قالب یک گزارش منتشر کرده.

این ۸ شهر عبارتند از: واشنگتن، تورنتو، لندن، پاریس، دوسلدورف، تورین، دبی و بانکوک.

طبق این گزارش، ساکنان تورنتو ترجیح می‌دهند از اتومبیل شخصی خود برای تردد استفاده کنند و به نظر ۶۳ درصد مردم TTC یعنی Take The Car نه سیستم حمل و نقل عمومی تورنتو (Toronto Transit Commission).

مردم فاکتورهایی مثل ازدحام (۷۲٪)، هزینه (۶۳٪) و راحتی استفاده از اتومبیل برای دور زدن خیابان‌های مسدود تورنتو (۴۴٪) را به عنوان مزایای استفاده از خودروی شخصی ذکر کرده اند.

البته این به معنی این نیست که مردم از حمل و نقل عمومی متنفر هستند. ۷۶ درصد شهروندان گفته‌اند که استفاده از حمل و نقل عمومی برای محیط زیست مفید است.

از دیگر عواملی که باعث شده مردم بیشتر از اتومبیل شخصی استفاده کنند، کوتاه شدن روزها و شب‌های بلند است. همچنین، پاندمی کرونا هم باعث شد روش تردد مردم تغییر کند.

حالا پس از فروکش کردن پاندمی کرونا، مسئولان تصمیم گرفته‌اند که با استفاده از کمپین های مختلف، مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کنند. باید دید که اقدامات مسئولان برای ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی، تا چه میزان جواب خواهد داد.