چند نمونه از تماس‌های غیرمرتبط با سرویس ۹۱۱ کانادا در سال ۲۰۲۲

هر سال اپراتورهای ۹۱۱ در کانادا تماس‌های غیرضروری زیادی دریافت می‌کنند و معمولا اواخر سال، لیستی از آن ها را منتشر می کنند.

این در حالی است که فقط در مواقع ضروری که جنایتی رخ داده و یا جان، مال و امنیت افراد در خطر است باید با ۹۱۱ تماس گرفته شود. در ادامه تعدادی از تماس‌های غیرضروری سال ۲۰۲۲ را با هم می‌خوانیم.

🔻تماس های اشتباهی

در نوا اسکوشیا فردی با ۹۱۱ تماس گرفت و آدرس حدودی یک آتش سوزی را که از او فاصله داشت، اعلام کرد. اما بعدا مشخص شد او فقط غروب سرخ خورشید را با آتش سوزی اشتباه گرفته.

در اتاوا، شخصی برای تحقیق درباره کسی که در اپلیکیشن دوستیابی تیندر با او آشنا شده، با پلیس تماس گرفت.

در ادمونتون شخصی پس از تماس با اپراتور ۹۱۱، از او برای صرف چای دعوت کرد.

🔻تماس به خاطر حیوانات

برخی به خاطر گیر افتادن گربه بالای درخت با ۹۱۱ تماس می‌گیرند. امسال، شخصی به خاطر ورود پرنده به خانه‌اش با ۹۱۱ تماس گرفته و شخص دیگری از پشه‌های زیاد حیاط همسایه‌اش شکایت کرده است.

به گفته پلیس اتاوا، یک نفر با ۹۱۱ تماس گرفته و از پلیس خواسته نرسیدن بسته پستی حاوی ویتامین C حیوان خانگی اش را پیگیری کند.

🔻تماس به خاطر آب و هوا

در اتاوا شخصی به خاطر قطع شدن تلویزیون بر اثر گردباد با ۹۱۱ تماس گرفته.

در پی وقوع طوفان فیونا در ماه سپتامبر، شخصی با ۹۱۱ تماس گرفت و نام تمام هتل‌های محلی را خواست. وقتی به او توضیح داده شد که ۹۱۱ برای تماس‌های ضروری است، در جواب گفت: شما اولین شماره‌ای بودید که به ذهنم رسید.

🔻تماس به خاطر مشکلات خانه

امسال ۹۱۱ در مناطق مختلف تماس‌هایی در رابطه با قفل بودن درب آپارتمان و پر شدن توالت داشته.

همچنین، در نوا اسکوشیا مردی با ۹۱۱ تماس گرفته و گزارش سرقت اتومبیل از پارکینگ خانه اش را داده. اپراتور به او توضیح داده که این یک موقعیت اضطراری نیست و در این مواقع باید با پلیس محلی تماس گرفت نه ۹۱۱، اما مرد عصبانی شده و گفته که خودروی او یک Dodge Charger بوده!

🔻تماس به خاطر عدم رضایت از خدمات یا خرید

در اتاوا به خاطر عدم رضایت از رنگ موی جدید با ۹۱۱ تماس گرفته شده تا پلیس مدیر آرایشگاه را مجبور کند پول را پس بدهد. حتی مردم به خاطر گران فروشی والمارت یا خوب نبودن غذاهای رستوران هم با ۹۱۱ تماس گرفتند.

حتی یک نفر به خاطر سیم کارت غیرفعال شده با ۹۱۱ تماس گرفته و ادعا کرده که این مسئله برای او اورژانسی است پس باید به ۹۱۱ زنگ می‌زده.

🔻توصیه پلیس به مردم در رابطه با تماس با ۹۱۱:

با توجه به تعداد زیاد تماس های غیر ضروری، پلیس از مردم خواسته فقط در مواقع اورژانسی که جان، مال و یا امنیت فردی در خطر است با ۹۱۱ تماس بگیرند. در غیر اینصورت باید با شماره مخصوص پلیس، آتش نشانی یا اورژانس تماس گرفته شود.

استفاده بی‌جا و غیرضروری از ۹۱۱ می‌تواند به قیمت جان فرد دیگری تمام شود. چون برای هر تماس باید نیرو اعزام شود تا اوضاع از نظر ایمنی بررسی شود.