ثبت رکورد مهاجرت از آنتاریو به استان های دیگر کانادا

آمارها نشان می دهند که بعضی شهروندان آنتاریو در جستجوی یافتن یک زندگی ارزانتر، هزاران کیلومتر از محل زندگی خود مهاجرت می کنند و به استان های دیگر کانادا می روند.

طبق داده های اداره آمار کانادا، طی دو سال گذشته، حدود ۴۷ هزار نفر به طور خالص از جمعیت آنتاریو کاسته شده و این افراد برای زندگی به استان های دیگر رفته اند. این میزان مهاجرت از آنتاریو، یک رکورد تاریخی محسوب می شود.

داده ها نشان می دهند که اکثر این افراد، جوانان هستند. افزایش دورکاری و همچنین قیمت بالای مسکن در آنتاریو، از جمله عوامل افزایش مهاجرت افراد به استان های دیگر بوده اند.

اما با وجود این که بسیاری از شرکت ها دورکاری را کمتر کرده اند و از کارکنان خود می خواهند که به صورت حضوری در محل کار حاضر شوند، اداره آمار می گوید همچنان میزان مهاجرت از آنتاریو به استان های دیگر بالا است.

در این رابطه روزنامه Star با یک زوج مصاحبه کرده و دلیل آن ها را برای مهاجرت از آنتاریو پرسیده. آن ها گفته اند که یکی از مشوق های مهاجرت آن ها، این بوده که توانسته اند در آلبرتا کار پیدا کنند. یکی از آن ها معلم و دیگری حسابدار است.

اما عامل و مشوق اصلی مهاجرت آن ها به آلبرتا، قیمت مناسب مسکن در این استان بوده. آن ها گفته اند که در آلبرتا توانسته اند یک خانه دیتچد به قیمت ۵۰۰ هزار دلار بخرند. در حالی که خواب چنین خانه ای را در آنتاریو و منطقه تورنتوی بزرگ (GTA) نمی دیدند.

آلبرتا محبوب ترین مقصد برای مهاجرت از آنتاریو است. در بازه ۲۰۲۱-۲۰۲۲، حدود ۲۹ هزار نفر از آنتاریو به آلبرتا کوچ کرده اند.

پس از آن بریتیش کلمبیا (حدود ۲۳ هزار نفر) و کبک (حدود ۱۷ هزار نفر) در رده های دوم و سوم قرار دارند.

 

منبع: thestar