آیا می توانم خانه ۱ میلیون دلاری در تورنتو بخرم؟

در ابتدای سال جاری، میانگین قیمت یک دیتچد در تورنتو به بالاترین رقم خود یعنی ۱٫۷۴ میلیون دلار رسید. از آن زمان، قیمت‌ها به دلیل افزایش نرخ بهره کاهش یافته.

طبق گزارش سازمان املاک و مستغلات تورنتو (TREB)، در اکتبر ۲۰۲۲، قیمت خانه های دیتچد در تورنتو و حومه (GTA) میانگین حدود ۱٫۳۷ میلیون دلار و سِمی دیتچد ۱٫۰۷ میلیون دلار بوده است.

با توجه به این قیمت‌ها، بهتر است بدانیم خرید یک خانه یک میلیون دلاری در تورنتو چقدر هزینه دارد. در ادامه هزینه های پیش روی یک خریدار خانه را بررسی کرده ایم.

🔻وام مسکن

مبلغ مورگج به میزان درآمد (خودتان و همسرتان)، کردیت اسکور، میزان بدهی‌ها و هزینه‌های جاری و مبلغ پیش پرداخت بستگی دارد. قسط ماهانه مورگج هم بر اساس مبلغ وام درخواستی، شرایط وام، مالیات انتقال زمین (LTT) و سایر هزینه‌ها محاسبه می‌شود.

🔻مبلغ پیش پرداخت

طبق مقررات فدرال، خریداران باید بتوانند حداقل ۲۰ درصد ارزش یک خانه ۱ میلیون دلاری به بالا را به عنوان پیش پرداخت یا همان داون پیمنت پرداخت کنند. یعنی هنگام بستن قرارداد باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار پول به اضافه هزینه های جانبی نهایی کردن قرارداد را داشته باشید. معمولا هزینه های جانبی نهایی کردن قرارداد حدود ۱٫۵ درصد ارزش خانه تخمین زده می شوند.

🔻قسط مورگج، مالیات مسکن و هزینه‌های جانبی

پس از خرید خانه، هزینه‌های متعددی را باید به صورت ماهانه پرداخت کنید. از قسط مورگج گرفته تا قبض آب، برق و تلفن، هزینه اینترنت، بیمه خانه و غیره. همچنین، باید مبلغ پراپرتی تکس را هم به صورت سالانه پرداخت کنید.

با توجه به نرخ پراپرتی تکس تورنتو در سال ۲۰۲۲، تقریبا برای یک خانه ۱ میلیون دلاری، سالانه ۶۳۰۰ دلار صرف پرداخت مالیات می‌شود.

توجه داشته باشید که هنگام درخواست وام مسکن، موسسه وام دهنده با توجه به میزان درآمد و بدهی شما، می‌تواند دقیقا محاسبه کند که تا چه قیمتی می‌توانید خانه بخرید. اما عاقلانه‌ترین کار این است که تمام پول خود را صرف خرید خانه نکنید.

به هر حال در زندگی شرایطی مثل بیماری، بیکاری و یا هزینه‌های غیرقابل پیش بینی دیگری اتفاق می‌افتد که باید برای آن‌ها حتما پس‌انداز داشته باشید.