حادثه تصادف یک فری در آگست ۲۰۲۲: آیا ناوگان فری تورنتو قدیمی است؟

آگست امسال، یک فِری (Ferry) به نام Sam McBride، هنگام پهلو گرفتن به اسکله تورنتو آیلند برخورد کرد. در این حادثه ۲۰ نفر زخمی شدند و حال یک نفر وخیم گزارش شد.

تعدادی از هموطنان هم در این حادثه حاضر بودند و آن زمان از مسافرگیری بیش از حد توسط مسئولان خبر دادند.

با گذشت بیش از سه ماه از حادثه، جزئیات آن هنوز منتشر نشده. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که قبلا در سال ۲۰۱۹ (یک بار در آگست و یک بار در سپتامبر) هم این فری دچار نقص فنی شده بود و در هر دو بار کاپیتان موفق به متوقف کردن فری نشده.

در حوادث سال ۲۰۱۹، فری به جایی برخورد نکرده و هیچ یک از مسافران آسیب ندیدند. پس از هر دو حادثه، فری تعمیر شد و پس از آزمایش، مجددا شروع به مسافرگیری کرد.

بعضی ها معتقدند که با وجود سن بالای فری ها، تعجب ندارد که با چنین مشکلات و نقص های فنی رو به رو شوند.

اما به گفته مدیر عامل Canadian Ferry Association، فری‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که بتوانند چندین دهه کار کنند. همچنین، طبق یک برنامه منظم زمان‌بندی از همه نظر از جمله مسائل ایمنی بررسی می‌شوند.

ناوگان فری تورنتو متشکل از ۵ فری است که بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۶۳ ساخته شده‌اند و سالانه حدود ۱٫۴ میلیون نفر را به تورنتو آیلند می‌برند و باز می گردانند. این فری‌ها حدود ۱۷ هزار سفر در سال انجام می‌دهند. فری حادثه دیده (Sam McBride) در سال ۱۹۳۹ ساخته شده است.

مسئولان تورنتو از سال ۲۰۱۳ به فکر تعویض فری‌ها افتادند و قرار بود بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ دو فری جدید اضافه شود. اما به دلیل تغییر در پروژه و تصمیم به تغییر ناوگان به ناوگان الکتریکی، این مسئله به تاخیر افتاد.

حالا انتظار می‌رود تا اوایل ۲۰۲۵، دو فری الکتریکی جدید به ناوگان فری‌های تورنتو اضافه شود.

به گفته مسئولان شهر، فری‌های قدیمی امن هستند و بر اساس استانداردهای ایمنی صنعت ارتقا یافته‌اند و جای نگرانی وجود ندارد.