تورنتو برای زندگی بهتر است یا ونکوور؟ نظرات شخصی یک دانشجو را بخوانید

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تورنتو برای زندگی بهتر است یا ونکوور؟

بهترین راه برای دانستن این موضوع، خواندن تجربیات کسی است که در هر دو جا زندگی کرده.

در ادامه، نظرات Brooke Houghton را می خوانیم. دختری که به مدت ۷ سال در منطقه مترو ونکوور زندگی کرده و پس از قبولی در دانشگاه، به تورنتو آمده و حالا ۵ سال است که در این شهر زندگی می‌کند.

او می‌گوید اگرچه شهرهای بریتیش کلمبیا پر زرق و برق و شیک هستند، اما هیجان در آن‌ها کم است و ممکن است برای جوانان خسته کننده به نظر برسد. او ۶ دلیل اصلی برای انتخاب تورنتو به عنوان شهر محل زندگی خود دارد. برای آشنایی با این دلایل ورق بزنید.

(توجه داشته باشید که این‌ها نظرات شخصی هستند و انتخاب شهر محل زندگی کاملا به سلیقه و معیارهای فرد بستگی دارد و هیچ چیز قطعی نیست.)

۱. علاقه زیاد مردم تورنتو به ورزش

طرفداری از تیم‌های تورنتویی و دیدن مسابقات ورزشی در تورنتو مسری است. یک لحظه به خودت می‌آیی می‌بینی با هات داگ و آبجو نشسته ای تا بازی Toronto Blue Jays را تماشا کنی.

به ندرت پیش می‌آید مردم بریتیش کلمبیا این چنین شیفته مسابقات ورزشی باشند.

تورنتو کلی تیم های خوب ورزشی دارد. مثل Toronto Raptors که تنها تیم کانادا در NBA است.

۲. تنوع ملیتی و فرهنگی شهر تورنتو

تقریبا از هر کشور و ملیتی در تورنتو می‌توانید دوست پیدا کنید. این یکی از ویژگی‌های خوب شهر تورنتو است که آدم‌ها با ویژگی ها، عقاید و نژادهای مختلف را می‌پذیرد.

در عین حال تورنتو فرهنگ و زبان عامیانه (slang) خودش را هم دارد. اما این ویژگی ها در شهرهای بریتیش کلمبیا کمتر احساس می‌شود.

۳. کریسمس برفی در تورنتو

اگر از آن دست آدم‌هایی هستید که دوست دارید در تعطیلات کریسمس شهر سفید پوش باشد، تورنتو بهترین شهر برای شماست. در بریتیش کلمبیا احتمال بارش برف در کریسمس کم است.

اگر بخواهید در بریتیش کلمبیا تفریحات برفی داشته باشید، باید به Whistler بروید که هم دور است و هم هزینه های رزرو هتل گران است.

اما در تورنتو می توانید به هر پارکی که دوست دارید بروید و برف بازی کنید و از جادوی زمستان لذت ببرید.

۴. تنوع غذایی و رستوران‌های جذاب در تورنتو

در بریتیش کلمبیا رستوران‌های خوب با غذای باکیفیت وجود دارد، اما به پای تنوع غذایی تورنتو نمی‌رسد.

تقریبا هر غذایی، برای هر سلیقه‌ای در تورنتو پیدا می‌شود. حتی به تازگی بعضی از رستوران‌های آن Michelin star دریافت کرده اند.

چه بهتر از این که در یک رستوران با کیفیت بین المللی غذا میل کنید؟

۵. سیستم حمل و نقل عمومی تورنتو

سیستم حمل و نقل عمومی تورنتو از ونکوور بهتر است.

در ونکوور اگر بخواهید به یک جای زیبا برای پیاده روی برید، باید حتما خودرو داشته باشید. اما در تورنتو می‌توان با یک تراموا (استریت کار) ظرف ۳۰ دقیقه به هر جایی رفت.

البته در این شکی نیست که طبیعت بریتیش کلمبیا و ونکوور بسیار زیباتر از تورنتو است، اما برای لذت بردن از این طبیعت زیبا، باید هزینه های زیادی متحمل شوید.

۶. مردم تورنتو دوستانه برخورد می‌کنند

نکته قابل توجه در تورنتو این است که مردم خیلی با غریبه‌ها دوستانه رفتار می‌کنند.

رفتار مردم در بریتیش کلمبیا با غریبه ها محترمانه و با ادب است، اما علاقه ای به دوستی با آن ها ندارند و مثل تورنتویی ها نمی ایستند تا یک توریست گم شده را راهنمایی کنند.

در واقع تورنتویی‌ها به نسبت مردم بریتیش کلمبیا، علاقه بیشتری به صحبت با غریبه‌ها و تازه واردها دارند.