مشکلات بیمارستان های آنتاریو: کمبود تخت خالی و کادر درمان

مدتی است که بیمارستان های آنتاریو با کمبود تخت خالی و نیرو مواجه هستند که این موضوع چالش های بسیاری را در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرده است.

از تعطیلی موقت اورژانس بعضی بیمارستان ها گرفته تا انتقال بیماران به دیگر بیمارستان ها، تنها بخشی از چالش های مسئله کمبود تخت و نیرو در آنتاریو است.

در این بین بعضی بیمارستان ها هم راه حل هایی را ارائه کرده اند. مثلا مسئولان Ottawa Hospital گفته اند که یک سری فضاهای غیر معمول، مثل سالن های ورزشی را موقتا آماده کرده اند که اگر نیاز شد، بتوانند از بیماران در آنجا مراقبت کنند.

بیمارستان Pembroke هم وظایف جدیدی به پرسنل خود محول کرده است. مثلا دستیاران بخش توانبخشی در بخش های عملیاتی بیمارستان مشغول به کار شده اند و بیمارستان در تلاش است وظایف پرسنل داروخانه را هم گسترش دهد.

البته اوضاع در دیگر بیمارستان های استان چندان رضایت بخش نیست. بالا رفتن تعداد مبتلایان کرونا و اضافه شدن بیماران مبتلا به آنفولانزا باعث شده روند پذیرش بیماران با کندی انجام شود و تخت خالی برای بستری بیماران وجود نداشته باشد.

گزارشی که اخیرا به بیرون درز کرده، حاکی از این است که مدت زمان انتظار در اورژانس بیمارستان های آنتاریو در ماه آگست، نسبت به سال گذشته همان موقع حدود ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده.

در این گزارش آمده که در آگست ۲۰۲۲، از هر ۱۰ بیمار در آنتاریو، ۹ نفر تا بیش از ۳۳ ساعت در بخش اورژانس برای بستری شدن منتظر مانده اند.