مهاجرت پرستاران از کانادا به آمریکا دو برابر شده است

گزارش ها حاکی از این است که در طی پنج سال گذشته تعداد پرستارانی که از کانادا به آمریکا مهاجرت کرده اند، تقریبا دو برابر شده و به عدد سالانه ۱۷۰۰ نفر رسیده است.

مهاجرت پرستاران به مسئله کمبود کادر درمان در کانادا می افزاید. کمبود کادر درمان هم عامل اصلی تعطیل شدن اورژانس ها و سایر بخش‌های درمانی بیمارستان‌های کانادا در ماه های اخیر بوده است.

پایین بودن حقوق پرستاران در کانادا باعث شده تا آن‌ها جذب حقوق بیشتر و مزایای بهتر کشور آمریکا شوند.

مثلا حقوق یک پرستار تمام وقت در آمریکا تقریبا ۱۵ تا ۲۰ دلار از کانادا بیشتر است و آن‌ها از پاداش‌های ۱۰ هزار و ۲۰ هزار دلاری امضای قرارداد (sign-on bonuses) و کمک هزینه مسکن و جا به جایی (relocation) هم برخوردار هستند.

به گفته پرستارانی که از کانادا به آمریکا مهاجرت کرده اند، فشار کاری در بیمارستان‌های کانادا بر روی آن‌ها زیاد بوده. اما در آمریکا علاوه بر بالاتر بودن حقوق، حمایت، انگیزه و احترام بیشتری وجود دارد.

طبق گزارش کمیسیون فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های پرستاری خارجی در آمریکا (CGFNS)، در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۰۰ پرستار کانادایی برای انتقال مدارک خود به آمریکا درخواست ثبت کرده‌اند که این تعداد در سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۳۰۰ نفر افزایش یافته.

در دوران پاندمی کرونا، این تعداد به ۹۴۷ نفر کاهش پیدا کرد اما با پایان محدودیت‌ها در سال ۲۰۲۲، مجددا افزایش یافته و به عدد ۱۷۰۰ نفر رسیده است.

یکی از دلایل تصمیم به مهاجرت پرستاران از آنتاریو به آمریکا، تصویب یک قانون جدید برای اعمال سقف افزایش دستمزد است. طبق این قانون، میزان افزایش دستمزد کارکنان بخش عمومی و دولتی در آنتاریو به مدت سه سال، حداکثر به یک درصد در سال محدود شده.

لازم به ذکر است شکایتی علیه این قانون تنظیم شده که اگر دادگاه آن را مغایر با قانون اساسی بداند، دولت آنتاریو حدود ۸٫۴ میلیون دلار جریمه خواهد شد.

وزارت بهداشت آنتاریو تصمیم دارد حدود ۶ هزار پرستار جدید به بخش درمان اضافه کند و همچنین بودجه‌ای ۳۴ میلیون دلاری برای استخدام و آموزش پرستاران بیشتر در نظر گرفته است.

اما بعضی منتقدان می گویند که در صورت بهتر نشدن شرایط کاری، احتمال مهاجرت پرستاران جدید هم وجود دارد و آنتاریو همچنان با کمبود کادر درمان مواجه خواهد بود.

 

منبع: ctvnews