راه حل بعضی بیزنس ها در کانادا برای جلوگیری از تزریق مواد مخدر در دستشویی

افزایش تعداد بی خانمان ها، مخصوصا بی خانمان های معتاد که مواد مخدر تزریق می کنند، باعث شده تا بعضی بیزنس های کانادایی یک راه حل جالب را امتحان کنند.

این بیزنس ها از چراغ های آبی رنگ در دستشویی های عمومی استفاده کرده اند. در این رابطه بعضی از شعبه های تیم هورتونز و مک دونالد در آنتاریو این روش را اجرا کرده اند.

چراغ آبی باعث می شود که فرد معتاد نتواند به آسانی رگ دست خود را پیدا کند و احتمالا محل را زودتر ترک می کند. به گفته این بیزینس ها، استفاده از چراغ آبی در کاهش حضور معتادان تزریقی نقش موثری داشته.

اما عده ای از کارشناسان نظر متفاوتی دارند. آن ها معتقدند که فاصله بین خرید مواد مخدر تا تزریق آن برای فرد معتاد کم است. پس اگر او جای مناسبی پیدا نکند، به احتمال زیاد در مکان های ناامن تزریق را انجام می دهد.

این موضوع می تواند امنیت خود فرد معتاد و دیگران را به خطر بیندازد.

همچنین، اگر آن ها بخواهند زیر نور آبی تزریق کنند، احتمال پیدا نکردن رگ بالاست و ممکن است مواد را به جای رگ، به بافت خود تزریق کنند. در این صورت فرد در معرض عفونت قرار می گیرد.

در این رابطه صاحبان کسب و کارها گفته اند که از پیدا شدن یک راه حل مناسب استقبال می کنند و تا آن زمان ترجیح می دهند که برای حفظ ایمنی و سلامت پرسنل و مشتریان خود از چراغ آبی استفاده کنند.