تعهد اداره مهاجرت کانادا برای بهبود جذب و تحصیل دانشجویان بین المللی

کمیته CIMM در مجلس عوام کانادا که وظیفه بررسی مسائل مهاجرتی را بر عهده دارد، چندی پیش گزارشی منتشر کرد که در آن به بعضی مشکلات حوزه مهاجرت دانشجویان به کانادا اشاره شده بود.

حالا اداره مهاجرت به این گزارش و مشکلات مطرح شده در سه بخش اصلی پاسخ داده.

اداره مهاجرت کانادا متعهد شده که دانشجویان بیشتری را جذب می کند و تضمین می کند تا در اجرای برنامه مهاجرت دانشجویان عدالت رعایت شود.

در این گزارش همچنین روی بهبود ارائه خدمات مهاجرتی و روند صدور مجوز تحصیل (استادی پرمیت) تاکید شده.

🔻بهبود روند جذب دانشجویان

برنامه اداره مهاجرت نشان می دهد که از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، تعداد دارندگان استادی پرمیت به حدود ۷۵۳ هزار نفر افزایش پیدا می کند.

اداره مهاجرت در نظر دارد با توجه به استعداد، مهارت و دانش زبانی دانشجویان، پروسه دریافت اقامت دائم را برای آن ها آسان تر کند.

🔻برقراری عدالت در برنامه جذب دانشجویان

اداره مهاجرت در نظر دارد در نظرسنجی سالانه خود سوالات بیشتری در رابطه با جنسیت و نژاد اضافه کند تا با ویژگی های شخصیتی دانشجویان بیشتر آشنا شود و نسبت به چالش هایی که به عنوان دانشجو رو به رو هستند، آگاه شود.

همچنین، این اداره قرار است الگوها و عوامل تعیین کننده در رفاه اجتماعی بین دانشجویان مهاجر را بررسی کند.

فرایند انتخاب دانشجویان بین المللی هم قرار است که مورد بازبینی قرار بگیرد و دانشجویان بیشتر بر اساس ارزش های بالقوه ای که دارند، ارزیابی و انتخاب شوند.

🔻بهبود خدمات و اطلاع رسانی به دانشجویان

کمیته CIMM از اداره مهاجرت خواسته که اطلاع رسانی درباره پروسه های مهاجرتی را بهبود دهد و واضح تر کند و مواردی مثل مدت پروسه پذیرش و دلایل دقیق رد شدن درخواست ها را به اطلاع متقاضیان برساند.

در این رابطه اداره مهاجرت به استخدام ۱۲۵۰ نیروی جدید اشاره کرده که خدمت رسانی به متقاضیان را بهبود می دهند. همچنین در باب اطلاع رسانی گفته که هر ماه تعداد پرونده های معوقه را اعلام می کند و با موسسات آموزشی همکاری می کند تا مراحل و پروسه جذب دانشجویان به صورت لحظه ای اطلاع رسانی شود.