جزئیات برنامه ملی مراقبت‌های دندانپزشکی کانادا Canada Dental Benefit

دولت کانادا اخیرا یک طرح سه جانبه برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه ارائه کرده.

این طرح شامل برنامه ملی مراقبت‌های دندانپزشکی، افزایش مزایای مسکن برای مستاجران و دو برابر شدن اعتبار GST/HST است.

به تازگی جزئیات بیشتری از برنامه ملی دندانپزشکی (Canada Dental Benefit) منتشر شده که به شرح زیر است:

فاز اول طرح ملی دندانپزشکی پس از تصویب پارلمان، از اواخر سال جاری اجرایی می‌شود.

این فاز برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده و تقریبا پانصد هزار کودک را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در این طرح، خانواده‌هایی با درآمد کمتر از ۷۰ هزار دلار در سال، ۶۵۰ دلار به ازای هر کودک به مدت دو سال برای خدمات دندانپزشکی دریافت می‌کنند. یعنی در مجموع ۱۳۰۰ دلار به ازای هر فرزند.

خانواده‌هایی با درآمد ۷۰ هزار تا ۷۹ هزار دلار، به ازای هر فرزند ۳۹۰ دلار به مدت دو سال دریافت می کنند. یعنی در مجموع ۷۸۰ دلار به ازای هر فرزند.

و خانواده‌هایی با درآمد ۸۰ هزار تا ۸۹ هزار دلار، به ازای هر فرزند ۲۶۰ دلار به مدت دو سال کمک هزینه دندانپزشکی دریافت خواهند. یعنی در مجموع ۵۲۰ دلار به ازای هر فرزند.

خانواده‌ها در صورتی می‌توانند از مزایای دندانپزشکی بهره‌مند شوند که فرزند آن‌ها به خدمات دندانپزشکی خصوصی دسترسی نداشته و سن او در بازه سنی اعلام شده (۲ تا ۱۲ سال) باشد.

همچنین، متقاضیان دریافت کمک هزینه باید ثابت کنند که درآمد سالیانه آن‌ها در محدوده اعلام شده است.

متقاضیان در صورت ثبت اطلاعات نادرست و یا استفاده از کمک هزینه برای کاری جز دندانپزشکی، ممکن است تا ۵ هزار دلار جریمه شوند.

خدمات دندانپزشکی که در این طرح به خانواده‌ها ارائه می‌شود شامل جراحی دهان و دندان، ترمیم، درمان ریشه، درمان لثه، خدمات پروتز و ارتودنسی است.

پس از تصویب طرح، متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت Canada Revenue Agency یا اکانت CRA درخواست خود را برای بهره مندی از مزایای دندانپزشکی ثبت کنند.