روش جدید خرید خانه در کانادا: اجاره خانه با امکان خرید آن در آینده

اکثر خریداران خانه در کانادا برای تامین هزینه‌های خانه دار شدن، نیاز به مورگج دارند و در صورتی می‌توانند مورگج دریافت کنند که credit score خوب و مبلغی پول برای پیش پرداخت داشته باشند.

در صورتی که کسی این شرایط را نداشته باشد، احتمالا روند خانه خریدن او سال‌ها طول می‌کشد.

اما rent-to-own یکی از راه‌های جایگزین خرید خانه به روش سنتی است. در این روش، یک قرارداد بین مستاجر و صاحب خانه یا سرمایه گذار بسته می‌شود تا او بتواند در آینده همان ملکی که اجاره کرده را بخرد.

در روش rent-to-own مستاجر مبلغی را به عنوان داون پیمنت، پرداخت می‌کند و سپس مبلغی به عنوان اجاره ماهانه در نظر گرفته می‌شود  (مابقی پیش پرداخت، معمولاً از طریق پس انداز اضافی که به طور منظم در کنار اجاره ماهانه پرداخت می شود، تامین می شود).

یکی از مزایای این روش ثابت نگه داشتن قیمت ملک است. به طوریکه مستاجر پس از چند سال می‌تواند خانه را به قیمتی که قبلا در قرارداد توافق کرده بودند، بخرد. اما در طول مدت اجاره، تمام هزینه‌های تعمیر و نگهداری خانه بر عهده مستاجر است.

در راستای بودجه ۲ میلیارد دلاری دولت فدرال کانادا برای ساخت مسکن، ۲۰۰ میلیون دلار برای پروژه های rent-to-own در نظر گرفته شده. بنا به گفته جاستین ترودو برنامه جدید دولت برای مسکن، سازندگان را تشویق می‌کند تا به خریداران مسکن فرصت بدهند و افراد بیشتری خانه دار شوند.