جمعیت کانادا در بیست سال آینده یازده میلیون نفر بیشتر می شود

رشد و جوانی جمعیت همواره یکی از مهم ترین و کلیدی ترین دغدغه های دولت های مختلف است که به طور مستقیم بر روی بازار مسکن، بهداشت و سلامت جامعه تاثیر می گذارد.

از آن جایی که کانادا یک کشور مهاجرپذیر است، پیش بینی می شود که در آینده جمعیت این کشور رشد قابل توجهی داشته باشد. بنابر آمار statista، در حال حاضر ۲۱٫۵ درصد جمعیت کانادا را مهاجران تشکیل می دهند.

اداره آمار کانادا پیش بینی کرده که در سناریوی رشد متوسط، جمعیت کانادا که الان حدود ۳۷ میلیون نفر است، طی بیست سال آینده تقریبا ۱۱ میلیون نفر افزایش پیدا می کند و در سال ۲۰۴۳ به حدود ۴۸ میلیون نفر می رسد. اما علیرغم افزایش جمعیت، تمایل به باروری در بین مردم رو به کاهش است.

طبیعی است که افزایش جمعیت، تقاضای مسکن را بالا می برد. بنابراین، دولت باید به فکر ساخت مسکن با قیمت مناسب باشد. با توجه به گزارشی که از Canada Mortgage and Housing Corporation منتشر شده، تا سال ۲۰۳۰ کانادا به ۳٫۵ میلیون مسکن با قیمت مناسب نیاز دارد.

با توجه به اینکه رشد جمعیت در دو استان آنتاریو و بریتیش کلمبیا ۱۴ تا ۴۰ درصد پیش بینی می شود، احتمال کمبود شدید مسکن در این دو استان بیشتر از سایر استان ها خواهد بود.

پیش بینی شده که جمعیت آنتاریو در سناریوی رشد متوسط، در بیست سال آینده حدود ۴٫۲ میلیون نفر افزایش پیدا کند. در حال حاضر جمعیت آنتاریو حدود ۱۴٫۸ میلیون نفر تخمین زده شده است.