پیش بینی کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن در کانادا تا فصل زمستان

گزارش جدیدی توسط بانک TD منتشر شده که نشان می دهد احتمالا میانگین قیمت مسکن در کانادا تا اوایل زمستان ۲۰۲۳، تا ۲۵ درصد کاهش پیدا می کند.

طبق آخرین داده‌های انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA)، قیمت‌ خانه در جولای ۲۰۲۲ تقریبا به میانگین ۶۳۰ هزار دلار رسیده که نسبت به جولای ۲۰۲۱، ۵ درصد کاهش داشته و نسبت به جون ۲۰۲۲ هم ۳ درصد پایینتر آمده. البته این قیمت اعلام شده، یک میانگین از سراسر کانادا است. برای مثال، میانگین قیمت مسکن در تورنتو و شهرهای حومه (GTA) بالای یک میلیون دلار است.

گزارش بانک TD کانادا نشان می دهد که افزایش نرخ مورگج در تابستان امسال باعث شده تا قیمت مسکن روند نزولی داشته باشد و انتظار می رود که تا ابتدای سال ۲۰۲۳ هم این کاهش قیمت همچنان ادامه پیدا کند.

در این گزارش آمده که قیمت مسکن در کانادا تا فصل زمستان، نسبت به زمان اوج آن که اوایل سال ۲۰۲۲ بود، بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش خواهد داشت.

کاهش فعلی قیمت مسکن، فرصت مناسبی برای خریداران خانه است، اما با توجه به رکود مشاهده شده در بازار خرید و فروش، احتمالا تعداد معاملات مسکن تا ابتدای سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا نمی کند و حتی شاید روند کاهشی هم داشته باشد.