اقامت در Airbnb یا هتل های تورنتو؟ دیگر خبری از اختلاف قیمت بالا نیست

چهارده سال پیش وقتی Airbnb تاسیس شد، یک انقلاب در حوزه اماکن اقامتی در سراسر جهان ایجاد کرد. بسیاری از مردم اقامتگاه های Airbnb را به هتل ها ترجیح دادند.

ارزانتر بودن این اقامتگاه ها، از مهمترین دلایلی بود که مردم را به سمت خود جذب می کردند. اما آمارها نشان می دهند که این اختلاف قیمت به مرور زمان کاهش پیدا کرده.

بنابر گزارشی که توسط AirDNA و STR منتشر شده، در حال حاضر قیمت های Airbnb در تورنتو تا حدودی با قیمت های هتل برابری می کنند.

برای مثال در جولای ۲۰۲۲، متوسط اجاره واحد یک خوابه Airbnb در تورنتو شبی ۲۱۴ دلار بوده. در حالی که متوسط قیمت یک شب اقامت در هتل ۲۴۷ دلار بوده که فقط ۳۳ دلار از Airbnb گران تر است.

البته اصولا مقایسه قیمت هتل و Airbnb به تنهایی منصفانه نیست، چون هدف استفاده از هتل و سرویس های Airbnb با هم متفاوت است. معمولا افراد هتل را برای سفرهای کوتاه مدت انتخاب می کنند و برای سفرهای طولانی تر به سمت اقامتگاه های Airbnb می روند، چون امکاناتی مثل وسایل طبخ غذا دارد.

این روزها قیمت هر دو نوع اماکن اقامتی، یعنی هم هتل ها و هم Airbnb نسبت به قبل از پاندمی کرونا افزایش چشمگیری پیدا کرده.

به طوری که طبق آمار، در سه سال گذشته میانگین قیمت اجاره کوتاه مدت در Airbnb تقریبا ۴۴ درصد و قیمت هتل ها هم ۲۴ درصد گرانتر شده. پایان پاندمی کرونا و تمایل بالای مردم برای سفر، از عوامل مهم افزایش قیمت ها بوده است.

انتظار می رود با کاهش سفرها در ماه های آینده، تقاضا برای اماکن اقامتی هم کاهش پیدا کند و قیمت ها هم پایین تر بیایند.