پنج نکته جالب درباره TTC که نمی دانید

هر روز سوار قطار و اتوبوس می شویم، به جاهای مختلف تورنتو می رویم، بدون آن که بدانیم در دل سیستم حمل و نقل شهری قدیمی آن، چه داستان ها و اسراری نهفته است.

سیستم حمل و نقل عمومی تورنتو (TTC) یک سیستم حمل و نقل قدیمی است و همین قدمت باعث می شود که داستان ها و نکات جالب زیادی درباره آن وجود داشته باشد. در این پست قرار است چیزهای جالبی از TTC بخوانیم.

🔻یک زمانی تی تی سی اتوبوس دو طبقه داشت
در دهه ۲۰ میلادی، تی تی سی اتوبوس های دو طبقه ای داشت که طبقه دوم آن بدون سقف بود. اما این اتوبوس ها مورد استقبال مردم قرار نگرفتند و بعدها دیگر از آن ها استفاده نشد.

🔻سقف رنگین کمانی ایستگاه یورکدیل
در زمان افتتاح خط Spadina در سال ۱۹۷۸، ساخت ایستگاه ها با معماری خاص و هنری باب شده بود. یکی از معروف ترین معماری ها سقف شیشه ای طاق دار ایستگاه یورکدیل بود که موقع ورود به ایستگاه توجه همه را به خود جلب می کرد. چراغ های رنگی به کار رفته در این سقف باعث شده بود به آن لقب سقف رنگین کمانی بدهند. متاسفانه در اثر نشت آب در سال ۱۹۹۰، چراغ ها آسیب دیدند و دیگر خبری از آن سقف رنگی نیست.

🔻طرح اولیه متروی تورنتو سه خط داشت
تورنتو تا سال ۱۹۵۴ مترو نداشت ولی در سال ۱۹۱۰ طرح اولیه ساخت یک راه آهن زیرزمینی برای شهر ارائه شده بود. شرکت مهندسی نیویورکی Jacobs and Davies یک مسیر مترو شامل سه خط برای تورنتو طراحی کرده بود. یک خط در غرب، یک خط مرکزی و یک خط در شرق تورنتو.

🔻حذف ترامواها در دهه ۷۰ میلادی
اگر طرح حذف استریت کارها یا همان ترامواها در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی اجرا می شد، الان این استریت کارهای قرمز رنگ دوست داشتنی را در خیابان ها نمی دیدیم.

🔻تی تی سی قبلا یک قطار زباله داشت
توکیو رز (Tokyo Rose) نام یک قطار کوچک بود که از آن به عنوان یک سطل زباله متحرک در سراسر خطوط تی تی سی استفاده می شد. به دنبال وقوع آتش سوزی در ایستگاه Old Mill در سال ۲۰۰۰، استفاده از این قطار متوقف شد.