هزینه های ماهانه یک واحد مسکونی در کانادا که صاحبخانه ها باید بپردازند

زمانی که به دنبال خرید خانه در کانادا هستید، ممکن است فقط روی قیمت خانه، مورگج و نرخ بهره آن تمرکز کنید.

اما این همه داستان نیست. برای اینکه بتوانید تصویر دقیقی از هزینه های صاحبخانه شدن به دست بیاورید و برای بودجه خود برنامه ریزی کنید، باید با هزینه های ماهانه یک واحد مسکونی در کانادا آشنا شوید.

🔻پراپرتی تکس (Property Taxes)

پراپرتی تکس یا مالیات مسکن یکی از مهمترین هزینه هایی است که هر صاحبخانه ای در کانادا باید بپردازد.

مقدار پراپرتی تکس در هر شهر متفاوت است و ممکن است بین ۰٫۵ درصد تا ۲٫۵ درصد ارزش خانه در بازار باشد.

برای مثال در تورنتو اگر یک خانه به ارزش یک میلیون دلار داشته باشید، در سال ۲۰۲۲ باید ماهانه حدود ۵۲۶ دلار برای پراپرتی تکس کنار بگذارید.

🔻بیمه مسکن (Home Insurance)
تهیه بیمه مسکن برای صاحبخانه ها در کانادا حیاتی است. از آنجایی که هنگام خرید مسکن مهمترین خرید زندگیتان را انجام می دهید، باید یک بسته جامع بیمه برای محافظت از مسکن و محتویات داخل آن از انواع مسائل مثل خرابکاری، سرقت، سیل و آتش سوزی تهیه کنید.

🔻هزینه های شارژ کاندو (Condo Fees)
یکی از نکات منفی خرید کاندو، پرداخت هزینه های شارژ ماهانه است. در بعضی کاندوها هزینه شارژ ماهانه به اندازه میانگین اجاره بها است!

پس حتما قبل از خرید کاندو، هزینه های شارژ ماهانه آن را بررسی کنید. گاهی اوقات هزینه شارژ می تواند یک بار مالی بزرگ به بودجه زندگی شما اضافه کند.

🔻هزینه‌های یوتیلیتی (Utilities)
اگر تا الان مستاجر بوده اید، احتمالا از پرداخت بسیاری از هزینه های ساختمان معاف بوده اید. اما حالا که صاحبخانه می شوید، باید به فکر پرداخت این هزینه ها باشید:

– سرمایش و تهویه هوا
– گرمایش
– برق
– آب
– گاز
– اشتراک تلویزیون، تلفن، اینترنت
– اجاره آبگرمکن

🔻هزینه های نگهداری (Maintenance)
درست است که واحدهای کاندو هزینه نگهداری ندارند (به جز داخل واحد)، اما خانه ها (دیتچد و غیره) با مسائل مختلفی رو به رو هستند که باید برای آن ها پول کنار بگذارید.

بعضی هزینه هایی که باید برای نگهداری خانه بپردازید شامل محوطه سازی، برف روبی، لایروبی ناودان، سرویس تهویه هوا، نظافت و غیره می شود.

علاوه بر این، اگر یکی از وسایل خانه مثل ماشین لباسشویی یا ظرفشویی خراب شود، باید خودتان دست به جیب شوید و مشکل را برطرف کنید.

🔻میانگین هزینه یک واحد مسکونی در کانادا
در محاسبه هزینه های ماهانه واحد مسکونی، تورم نقش به سزایی دارد. آن هم در زمانی که کانادا رکورد ۴۰ ساله تورم را تجربه می کند. اما با این حال اگر میانگین قیمت یک واحد مسکونی در کانادا را حدود ۷۲۰ هزار دلار در نظر بگیریم، هزینه های ماهانه حدودا به صورت زیر است:

اقساط مورگج: ۳۴۴۴ دلار
پراپرتی تکس ماهانه: ۳۲۵ دلار
یوتیلیتی: ۴۲۵ دلار
بیمه مسکن: ۷۵ دلار
اشتراک تلویزیون: ۷۵ دلار
اینترنت: ۷۵ دلار
تلفن: ۳۰ دلار
نگهداری: ۱۰۰ دلار