هشدار پزشک ارشد کانادا: برای کنترل آبله میمون، اقدام اضطراری لازم است

با تایید ابتلای ۷۴۵ نفر به آبله میمون در کانادا، دکتر ترزا تم هشدار داده که برای کنترل شیوع این بیماری واکنش اضطراری لازم است.

در روزهای گذشته سازمان بهداشت جهانی بالاترین هشدار را درباره شیوع آبله میمون صادر کرد و آن را «وضعیت اضطراری بهداشتی در سطح جهان» اعلام کرد.

در این رابطه پزشک ارشد کانادا، دکتر ترزا تم گفته که درک ما از این ویروس در حال تکامل است و اعلامیه سازمان بهداشت جهانی روشن می کند که این موضوع نیاز به واکنش فوری جهانی دارد.

بنابر آمار بهداشت کانادا، تا روز چهارشنبه ۲۷ جولای، ابتلای ۷۴۵ نفر در کانادا به بیماری آبله میمون تایید شده. از این تعداد، ۳۴۶ نفر در کبک، ۳۲۶ نفر در آنتاریو، ۵۸ نفر در بریتیش کلمبیا، ۱۲ نفر در آلبرتا، ۲ نفر در ساسکاچوان و ۱ نفر هم در یوکان گزارش شده.

مقامات بهداشت اعلام کرده اند که ۹۹ درصد کسانی که در کانادا به این بیماری مبتلا شده اند، مردان هستند و اکثر آن ها هم با مردان دیگر رابطه جنسی داشته اند. اما در عین حال تاکید کرده اند که گروه های دیگر جامعه هم ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

دکتر ترزا تم از کانادایی ها، به خصوص مردانی که با دیگر مردان رابطه دارند، خواسته که رابطه جنسی ایمن داشته باشند و تعداد پارتنرهای جنسی را کاهش دهند تا از انتشار بیماری آبله میمون جلوگیری شود.

 

منبع: ctvnews