چراغ سبز دولت آنتاریو برای افزایش اجاره مسکن دستورالعمل افزایش ۲٫۵ درصدی اجاره صادر شد

دولت آنتاریو دستورالعمل میزان افزایش اجاره برای سال بعد (۲۰۲۳) را منتشر کرد.

طبق این دستورالعمل، صاحب خانه ها حداکثر مجازند تا ۲٫۵ درصد اجاره بهای مسکن را گرانتر کنند. این دستورالعمل از اول ژانویه ۲۰۲۳ اجرا خواهد شد.

دستورالعمل افزایش اجاره برای خانه هایی اعمال می شود که تحت نظارت «قانون کنترل اجاره» هستند. یعنی اجاره بهای حدود ۱٫۴ میلیون خانواده تحت تاثیر این قانون قرار می گیرد.

این قانون خانه های خالی و همچنین واحدهای اجاره ای که پس از ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸ برای اجاره مورد استفاده قرار گرفته اند را در بر نمی گیرد. چرا که از آن تاریخ دولت محافظه کار داگ فورد قانون کنترل اجاره را برای ساختمان های جدید لغو کرد.

در این رابطه رهبر حزب NDP آنتاریو مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده و گفته که درست نیست در این شرایط برای افزایش اجاره بها چراغ سبز نشان دهیم. مردم بیش از هر زمان دیگری تحت فشار هستند.

اما دولت داگ فورد گفته که این مقدار افزایش اجاره مسکن پایین تر از نرخ تورم است. طبق اعلام دولت، اگر دستورالعمل افزایش اجاره مسکن بر اساس نرخ تورم تدوین می شد، باید در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش ۵٫۳ درصدی اجاره می شدیم.

در منبع این خبر ذکر نشده که تکلیف خانه هایی که شامل قانون کنترل اجاره نیستند ( مثل خانه هایی که پس از ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸ برای اجاره مورد استفاده قرار گرفته اند)، چه می شود. این موضوع باید از طریق Landlord and Tenant Board پیگیری شود.

 

منبع: cbc