میزبانی کانادایی ها از آمریکایی ها برای انجام سقط جنین در کانادا

همانطور که مطلع هستید، چند روز پیش دادگاه عالی ایالات متحده حمایت قانون اساسی از حق سقط جنین را لغو کرد.

پس از این موضوع اعتراضاتی در آمریکا و حتی کانادا شکل گرفت.

در ادامه، بعضی از کانادایی ها به طور خودجوش از شهروندان کشور همسایه خواسته اند که اگر می خواهند سقط جنین انجام بدهند، به کانادا بیایند و با حمایت آن ها انجام دهند.

در این رابطه بعضی از کاربران کانادایی در هشتگ #wegodowntogether گفته اند که جا و امکانات خود را در اختیار کسانی قرار می دهند که می خواهند سقط جنین کنند.

به گزارش CTV News بسیاری از این افراد، پیشنهاد خود را در قالب فعالیت های تفریحی و بی خطر مثل کمپ کردن و گردش و تفریح ارائه می کنند.

مثلا یک کاربر خانم گفته که در فاصله ۲۰ دقیقه ای مرز میشیگان زندگی می کند. اگر کسی می خواهد آخر هفته برای دیدن گاوهای او بیاید، به او اطلاع بدهد. وی در ادامه گفته که جا و امکانات لازم برای بهبودی مهمان را فراهم می کند.

کاربر خانم دیگری هم گفته که به فاصله ۹۰ دقیقه از مرز نایاگرا زندگی می کند و در اطراف محل زندگی آن ها کلی مزرعه انگور و کارگاه های شراب سازی است. او گفته که به همراه چهار خواهرش از مهمانان آمریکایی پذیرایی می کنند و آن ها را به گردش و تفریح و تست شراب می برند تا بهبود پیدا کنند.

کاربر دیگری هم با به کار بردن اصطلاح کمپ کردن، به موضوع سقط جنین اشاره کرده و گفته که اگر «کمپ کردن» در فلوریدا غیر قانونی است، شهروندان آنجا می توانند به او پیام بدهند و برای کمپ به کانادا بیایند.

در حال حاضر هیچ قانونی وجود ندارد که عبور از مرز برای سقط جنین را برای آمریکایی‌ها ممنوع کند. اما کارشناسان حوزه قانون معتقدند که این موضوع می تواند در آینده تغییر کند.

 

منبع: ctvnews