این روزها مسافران بین المللی که به تورنتو می آیند در فرودگاه پیرسون تورنتو بیشتر معطل می شوند

آمارها نشان می دهند که تعداد پروازهای بین المللی که اخیرا در فرودگاه پیرسون تورنتو نشسته اند، اما کارشان با تاخیر انجام شده، افزایش چشمگیری داشته.

سازمان فرودگاه های تورنتو گفته که در ماه آپریل، ۲۲۰۴ پرواز بین المللی در فرودگاه پیرسون نشسته اند، اما مسافران نتوانسته اند که به موقع از هواپیما خارج شوند و منتظر مانده اند. این در حالی است که قبل از شیوع کرونا و در مدت زمان مشابه، این تعداد ۸ پرواز بوده. این یعنی افزایش ۲۷۵ برابری نسبت به زمان قبل کرونا.

دلیل این موضوع کمبود نیرو در بخش های امنیتی و گمرکی و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا عنوان شده. طوری که پروازهای بین المللی به زمین می نشینند، اما نیروی کافی وجود ندارد که مسافران را پیاده کند و بررسی های گمرکی و امنیتی انجام دهد و پروتکل های کرونایی را اجرا کند.

همین باعث شده تا سیل مسافرانی که پس از دو سال محدودیت کرونایی، حالا می خواهند به کانادا و تورنتو سفر کنند، با تاخیرهایی طاقت فرسا مواجه شوند و مدت زمان طولانی در هواپیما برای خروج منتظر بمانند.

سازمان فرودگاه های تورنتو از دولت فدرال کانادا خواسته اند تا راه حلی برای این موضوع ارائه کند. چرا که پیش بینی شده در فصل تابستان، تعداد مسافران بین المللی حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

 

منبع: globalnews