داگ فورد طرح پیشنهادی کنترل قیمت مسکن آنتاریو را ارائه کرد

این روزها بازار مسکن آنتاریو به خصوص تورنتو و حومه یکه تازی می کند، طوری که خرید مسکن برای بسیاری از شهروندان سخت و چالش برانگیز شده.

در این رابطه چندی پیش دولت آنتاریو یک کارگروه تشکیل داد تا دلایل گرانی مسکن را بررسی کنند و راه حل پیشنهاد کنند.

اوایل فوریه ۲۰۲۲ این کارگروه نتیجه بررسی های خود را منتشر کرد. در گزارش این کارگروه آمده بود که کمبود عرضه، مهمترین دلیل گرانی مسکن است و دولت باید به اندازه کافی مسکن ایجاد کند تا این مشکل برطرف شود.

حالا داگ فورد برنامه و لایحه پیشنهادی خود را برای حل مشکل گرانی مسکن ارائه کرده.

طبق اعلام دولت آنتاریو، اجرای این لایحه در روند مقابله با سفته بازی در بازار مسکن کمک می کند، از حقوق خریداران مسکن محافظت می کند، گزینه های مسکن را گسترش می دهد و کمک می کند تا روند ساخت و ساز مسکن سرعت بگیرد.

در حوزه مسکن، سفته بازی به این معنی استفاده می شود که بعضی افراد املاک مسکونی را می خرند تا در آینده نزدیک به قیمت بالاتری بفروشند و از این راه سود کسب کنند.

🔻بعضی از مفاد این طرح جدید به شرح زیر است:

– افزایش نرخ مالیات خریداران خارجی به ۲۰ درصد و اجرای آن در سراسر استان آنتاریو.

– همکاری با شهرداری ها برای شناسایی و تقویت اقداماتی که با سفته بازی مقابله می کنند.

– تقویت حمایت از حقوق خریداران مسکن نوساز با دو برابر کردن جریمه سازندگان متخلف.

– تسریع روند تایید طرح ها و ارائه مجوزها و تامین منابع و ابزارهای لازم.

– بیش از ۱۹ میلیون دلار سرمایه گذاری در Ontario Land Tribunal و Landlord and Tenant Board به منظور رسیدگی به پرونده های اختلافی که انباشته شده و عقب افتاده اند.

منتقدان و احزاب مخالف حزب داگ فورد (محافظه کار) معتقدند که این طرح پیشنهادی در کاهش قیمت مسکن و همچنین تامین مسکن با قیمت مناسب، هیچ تاثیری نخواهد گذاشت.

 

منبع: cbc