آنتاریو وارد موج ششم کرونا شده آزمایش فاضلاب شهری حاکی از روزانه ۳۰ هزار بیمار

بیش از دو سال است که آنتاریو در حال مبارزه با کرونا است و حالا متخصصان بهداشت و درمان اعلام کرده اند که آنتاریو وارد موج ششم کرونا شده است.

در این رابطه رئیس مرکز مشاوره علمی آنتاریو، دکتر پیتر جونی تایید کرده که آنتاریو در میانه موج ششم کرونا قرار دارد.

متخصصان بهداشت گفته اند که نمی توان فقط واریانت BA.2 (زیر دسته واریانت امیکرون) را مسئول این موج کرونا دانست. آن ها معتقدند که لغو محدودیت های کرونایی و برداشته شدن مقررات ماسک اجباری تاثیر زیادی در ایجاد این موج دارد.

اما با این حال همان موقع که دولت آنتاریو تصمیم به لغو محدودیت های کرونایی گرفته بود، افزایش آمار ابتلا به کرونا را هم پیش بینی کرده بود. اما این بار ابزارهای لازم برای مقابله با آن را در اختیار داشت. ابزارهایی مثل واکسن و دارو.

با توجه به این که آزمایش کرونا در استان آنتاریو دیگر به صورت گسترده انجام نمی شود، آمار رسمی مبتلایان دقیق نیست. در نتیجه پژوهشگران با آزمایش روی فاضلاب شهری، وضعیت ابتلا به کرونا را اندازه گیری می کنند.

دکتر پیتر جونی گفته که بررسی وضعیت فاضلاب ها نشان می دهد که در حال حاضر روزانه بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر در آنتاریو به کرونا مبتلا می شوند.

مقامات دولت آنتاریو گفته اند که آمادگی رویارویی با موج ششم کرونا را دارند و بیمارستان ها هم آماده افزایش موارد بستری هستند.

آمارهای دولت آنتاریو نشان می دهد که در روزهای اخیر موارد بستری در بیمارستان ها افزایش قابل توجهی داشته. طوری که تعداد موارد بستری دیروز سه شنبه ۲۹ مارس، نسبت به روز قبل، ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده.

بعضی از شهروندان آنتاریو در فضای مجازی اعتراض خود را نسبت به لغو محدودیت های کرونایی و به تبع آن افزایش آمار کرونا اعلام کرده اند و معتقدند که دولت آنتاریو در تصمیم گیری درباره لغو محدودیت ها شتاب زده عمل کرده.

اما پیش از این داگ فورد اعلام کرده بود که محدودیت های کرونایی به موقع لغو شدند و در این رابطه استان آنتاریو جزو آخرین مناطق در آمریکای شمالی بود که مقررات کرونایی و ماسک اجباری را بر می داشت.

 

منبع: cp24