ما مرعوب نشدیم: جاستین ترودو رفتار بعضی معترضان واکسیناسیون اجباری را محکوم کرد

جاستین ترودو در واکنش به بعضی افراد حاضر در تجمع رانندگان کامیون معترض به واکسیناسیون اجباری کرونا در اتاوا گفته که “مرعوب نشدیم”.

وی گفته در چند روز گذشته مردم از رفتار بعضی از معترضان در پایتخت، شوکه و منزجر شده اند.

ترودو در ادامه افزوده: «می خواهم واضح بگویم، ما مرعوب کسانی که به کارگران مشاغل کوچک توهین می کنند و غذای بی خانمان ها را می دزدند، نشده ایم.»

ما تسلیم کسانی که پرچم های نژادپرستانه به اهتزاز در می آورند، نخواهیم شد. ما تسلیم کسانی که به یادبود سربازان جنگ بی احترامی می کنند و یا آن ها را تخریب می کنند، نخواهیم شد.

ترودو در ادامه گفته که آزادی بیان و گردهمایی از پایه های دموکراسی هستند. اما استفاده از نمادهای نازی، تصاویر نژادپرستانه و هتک حرمت یادبودهای جنگ، دموکراسی حساب نمی شوند.

جاستین ترودو به رفتار بعضی از افراد حاضر در تجمع آخر هفته اتاوا اشاره کرده که نسبت به یادبودهای جنگ بی احترامی کردند و روی مجسمه سرباز گمنام ادرار کردند و پرچم های نازی و گروه های نژاد پرستانه و افراطی را حمل می کردند.

ترودو هفته گذشته و قبل از تجمع اعتراضی اتاوا اعلام کرد که به دلیل ابتلای یکی از فرزندانش به کرونا، مجبور است که قرنطینه شود. سپس وی امروز اعلام کرد که آزمایش کرونا داده و جواب آن مثبت بوده و در روزهای آینده دورکاری خواهد کرد.

 

منبع: ctvnews