تجمع اعتراضی رانندگان کامیون کانادایی: ترودو نگران به خشونت کشیده شدن تظاهرات است

رانندگان کامیون معترض به مقررات واکسیناسیون اجباری کرونا امروز شنبه ۲۹ ژانویه در مقابل Parliament Hill تجمع اعتراضی خواهند داشت.

مقامات دولتی درباره این تجمع اعتراضی و به خشونت کشیده شدن آن هشدار داده اند. اتاوا اعلام کرده که آماده تجمع اعتراضی رانندگان کامیون می شود.

جاستین ترودو درباره این که ممکن است این تجمع به خشونت کشیده شود، ابراز نگرانی کرده. وی گفته عده ای از مردم بدون این که بخواهند به خشونت دامن بزنند آنجا هستند، اما طبق چیزی که شنیدیم گروه کوچکی هم هست که نسبت به خود و نسبت به کانادایی ها ایجاد تهدید می کنند.

پلیس اتاوا درباره احتمال اعمال خشونت توسط گروه های افراطی هشدار داده که به کاروان رانندگان کامیون پیوسته اند و یا در برخی موارد حتی به سازماندهی این حرکت کمک کرده اند.

سازمان دهندگان جنبش کاروان آزادی تاکید کرده اند که تجمع آن ها صلح آمیز خواهد بود. این در حالی است که بعضی از رانندگان کامیون شعارهایی را حاوی فحاشی به جاستین ترودو روی خودروهای خود نوشته اند.

وزیر امنیت عمومی کانادا گفته که هیچکس نمی خواهد ببیند که تجمع اعتراضی Parliament Hill به خشونت ضد دولتی تبدیل شود.

پلیس اتاوا تاکید کرده که هیچگونه رفتار مجرمانه را تحمل نمی کند و برای کنترل این تجمع اعتراضی برنامه دارد.

هنوز مشخص نیست وسعت این تجمع اعتراضی به چه میزان خواهد بود. اما پلیس کینگزتون گفته که هنگام عبور کاروان، خودروها را شمارش کرده که شامل حدود ۱۷ کامیون تریلر کامل، ۱۰۴ کامیون بدون تریلر، ۴۲۴ وسیله نقلیه سواری و ۶ وسیله نقلیه تفریحی (مثل caravan) است.

دولت فدرال کانادا از ۱۵ ژانویه مقررات جدید واکسیناسیون را برای رانندگان کامیون اجرا کرده که مورد اعتراض بعضی از آن ها واقع شده.

طبق این مقررات، رانندگان کامیون کانادایی یا باید کاملا واکسینه شده باشند، یا باید قبل از ورود به کانادا آزمایش کرونا بدهند و پس از ورود هم دو هفته قرنطینه شوند.

رانندگان کامیون غیر کانادایی هم در صورتی که واکسینه نباشند، اجازه ورود به کانادا نخواهند نداشت.

 

منبع: cp24ctvnews