تحصیل آنلاین دانشجویان اینترنشنال تا آگست ۲۰۲۲ مانع از دریافت اجازه کار آن ها در کانادا نخواهد شد

کانادا مدت زمان صلاحیت دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی یا همان PGWP را برای دانشجویان «آنلاین» تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ تمدید کرد.

از شروع پندمیک در سال ۲۰۲۰، دانشجویان بین المللی می توانند صد در صد تحصیلات خود را به صورت آنلاین و در خارج از کانادا انجام دهند و همچنان پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط دریافت اجازه کار یا همان ورک پرمیت باشند.

این طرح ابتدا تا پایان سال جاری در نظر گرفته شده بود، اما حالا تا ۳۱ آگست ۲۰۲۲ تمدید شده.

این قانون شامل حال دانشجویانی می‌شود که بین مارچ ۲۰۲۰ و آگست ۲۰۲۲ در یکی از مراکز آموزشی مورد تایید کانادا مشغول به تحصیل بوده و رشته تحصیلی آنان واجد شرایط دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی باشد.

مدت زمان تحصیل قبل از دریافت ویزای تحصیلی و بعد از ۳۱ آگوست ۲۰۲۲، شامل این طرح نخواهد بود.

طرح PGWP در واقع یک اجازه کار بدون محدودیت است. به این معنی که شخص می تواند با داشتن این مجوز در هر نقطه ای از کانادا و در هر شغلی مشغول به کار شود. این مجوز تنها یک بار صادر می‌شود و قابل تمدید نیست.

برای دوره های آموزشی بین هشت ماه تا دو سال، اجازه کار برابر با مدت زمان تحصیل در نظر گرفته می شود و برای دوره های بیشتر از دو سال هم اجازه کار تا سقف سه سال است.

این طرح کمک بزرگی برای دانشجویان بین المللی است چرا که داشتن تجربه تحصیل و کار در کانادا، یکی از موثرترین امتیازات برای تقاضای مهاجرت و دریافت اقامت دائم است.

منبع: cicnews