مقررات مسافرتی کانادا از فردا ۳۰ نوامبر تغییر می کنند

از فردا ۳۰ نوامبر در کانادا ارائه مدرک واکسیناسیون کامل برای سفرهای داخلی برای مسافرین دوازده سال به بالا الزامی است.

این قانون شامل همه حوزه‌های حمل و نقل عمومی دولت فدرال از جمله قطارها و فرودگاه‌ها می‌شود. وسایل حمل و نقل دریایی مانند کشتی‌های کروز هم برای سفرهای طولانی‌تر از ۲۴ ساعت، ملزم به رعایت این قانون جدید خواهند بود. حمل و نقل شهری مثل اتوبوس‌ها شامل این قانون نیستند.

برای کودکانی که تازه دوازده سال تمام شده اند، یک فرجه چهار ماهه در نظر گرفته شده تا بتوانند هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کنند.

در اعلام عمومی این قانون در تاریخ ۳۰ اکتبر، یک فرجه سی روزه برای مسافرین در نظر گرفته شده بود که طی آن بتوانند روند واکسیناسیون خود را کامل کنند. در این فرجه ۳۰ روزه اگر کسی مدرک واکسیناسیون نداشت، می‌توانست با ارائه تست پی‌سی‌آر کرونا سفر کند.

اما حالا این فرجه به پایان رسیده و از فردا دیگر ارائه تست کرونا به جای مدرک تزریق واکسن کرونا پذیرفته نمی‌شود. البته این قانون استثناهایی هم دارد، مانند کسانی که به دلایل پزشکی قادر به دریافت واکسن نیستند.

اتباع خارجی که قبل از ۳۰ اکتبر وارد کانادا شده‌اند، تا تاریخ ۲۸ فوریه میتوانند بدون داشتن مدرک واکسیناسیون و تنها با ارائه تست منفی کرونا خاک کانادا را ترک کنند.

همچنین از ۳۰ نوامبر، شهروندان و افراد مقیم دائم کانادا که کمتر از ۷۲ ساعت به سفر خارجی می‌روند و بر می‌گردند، از انجام آزمایش کرونا معاف هستند.

از فردا ۳۰ نوامبر، لیست واکسن‌های مورد تایید کانادا هم به شرح زیر به روزرسانی خواهد شد:

سینوفارم
سینووک
کووکسین
فایزر
مدرنا
آسترازنکا
جانسون‌اندجانسون

 

منبع: ctvnews