طرح جدید دولت آنتاریو: بخشی از هزینه اقامت تفریحی خود را از دولت پس بگیرید

.
دولت آنتاریو برنامه جدید مالی برای ماه های آینده را منتشر کرده و یکی از مواردی که توجه خیلی ها را جلب کرده، پرداخت «کردیت مالیاتی اقامت تفریحی» یا Staycation Tax Credit است.

طبق این طرح می توانید ۲۰ درصد از مبلغی را که برای اقامت تفریحی در آنتاریو پرداخت کرده اید را از دولت پس بگیرید. اما این طرح شرایط دیگری هم دارد.

برای دریافت این مبلغ، باید حداکثر هزینه اقامت یک نفر ۱۰۰۰ دلار و حداکثر هزینه اقامت یک خانواده ۲۰۰۰ دلار باشد. پس اگر ۲۰ درصد این مبالغ را حساب کنیم، یک شخص می تواند حداکثر تا ۲۰۰ دلار از دولت بگیرد و یک خانواده هم حداکثر ۴۰۰ دلار.

مدت اقامت باید کمتر از یک ماه باشد و در یکی از هتل ها، متل ها، کاتج ها و اقامتگاه های تفریحی آنتاریو باشد.

اقامت باید بین تاریخ ۱ ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ باشد و هدف آن صرفا تفریحی باشد و هزینه اقامت هم توسط خود شخص یا پارتنر قانونی وی پرداخت شود.

شهروندان آنتاریو می توانند برای دریافت این کردیت هنگام فایل کردن مالیات شخصی سال ۲۰۲۲ اقدام کنند.

دولت آنتاریو گفته که این کردیت مالیاتی به جان گرفتن دوباره بخش توریسم کمک می کند و همچنین بسیاری از خانواده ها را قادر می سازد که جاهای جدید آنتاریو را کشف کنند.

اما رهبر حزب NDP آنتاریو در انتقاد به این طرح گفته که این کردیت مالیاتی کمکی به مردم نخواهد کرد. وی گفته باید دولت ۱۰۰۰ دلار از کل هزینه های سفر را به مردم می داد.

 

منبع:‌ cp24