۵ سوالی که باید قبل از خرید کاندوهای Resale بپرسید

.
کاندوهای فروش مجدد (Resale) بخش بزرگی از بازار کاندوی تورنتو را تشکیل می دهند.

خرید این نوع کاندوها می تواند برای خانه اولی ها چالش برانگیز باشد.

اگر برای اولین بار است که می خواهید یک کاندوی Resale بخرید، حتما به این ۵ سوال پاسخ دهید.

🔻آیا می دانید شارژ نگه داری ساختمان (maintenance fees) چه چیزهایی را پوشش می دهد؟

شارژ نگه داری ساختمان می تواند بخش اعظمی از درآمد ماهیانه شما را تحت تاثیر قرار دهد. این شارژ در هر ساختمان متفاوت است و ممکن است حتی دیوارهای واحد شما را پوشش بدهد. اما برعکس در بعضی کاندوها باید بعضی از تعمیرات را خودتان انجام بدهید، مثل تعویض شیشه شکسته.

با دانستن مواردی که شارژ نگه داری شامل آن می شود، می توانید برنامه ریزی بهتری برای هزینه های ماهیانه و حتی هزینه های ناگهانی تعمیر کاندو داشته باشید.

🔻آیا مقررات کاندو را بررسی کرده اید؟

یکی از جذابیت های زندگی در کاندو، زندگی در میان اجتماع است. اما برای این که زندگی در میان اجتماع میسر شود، باید قوانین و مقررات رعایت شوند. حتما قبل از خرید کاندو، مقررات آن را بررسی کنید.

🔻آیا وضعیت مالی و حقوقی کاندو را بررسی کرده اید؟

هر ساختمان کاندو تاریخچه ای از چالش ها را پشت سر گذاشته و همچنین ممکن است در حال حاضر با چالش هایی رو به رو باشد. حتما قبل از خرید کاندو، وضعیت مالی و حقوقی کاندو را بررسی کنید تا حتما بدون مشکل مالی و حقوقی باشد.

🔻وضعیت سر و صدای کاندو را بررسی کرده اید؟

هرچند تا زمان جا به جایی به کاندو نمی توانید از وضعیت دقیق آن اطلاع پیدا کنید، اما راه هایی هست که می توانید یک دید کلی از آن به دست بیاورید. یکی از آن ها، صحبت با همسایه ها است. از همسایه ها می توانید نکات مثبت و منفی ساختمان را بپرسید. راه دیگر هم بررسی صورت جلسه گردهمایی سالانه ساختمان است. در این صورت جلسه می توانید ببینید که چه مسائلی مطرح شده اند و آیا برطرف شده اند؟

🔻مجبور به دریافت چه نوع پوشش بیمه ای هستید؟

هنگام خرید مسکن، باید برای بودجه ماهیانه خود پس از خانه دار شدن برنامه ریزی کنید. قطعا اقساط مورگج اولین چیزی است که به فکر آن هستید. اما از هزینه بیمه واحد غافل نشوید. بسته به ساختمانی که در آن ساکن می شوید، شرکت صاحب کاندو ممکن است از شما بخواهد تا واحد خود را بیمه کنید.