۷ توصیه ایمنی به خانواده ها برای هالووین چه کار کنیم؟ چه کار نکنیم؟

رفتن از این خانه به آن خانه و دریافت شکلات از غریبه ها در شرایط همه گیری کرونا ممکن است که خیلی عاقلانه به نظر نرسد اما کارشناسان و مقامات بهداشتی آنتاریو اطمینان می دهند که امسال اگر نکات ایمنی را رعایت کنید تریک اُر تریت می تواند بی خطر باشد و لازم نیست که به خاطر کووید از هالووین صرف نظر کنید.

در ادامه این مطلب چند نکته ای که کارشناسان برای تجربه یک هالووین لذت بخش و ایمن توصیه کرده اند را مطالعه کنید. 

🔻بیرون از خانه باشید: اگر چه بچه ها هنوز واکسینه نشده اند اما از آنجایی که بیشتر مراسم هالووین در فضای باز و بیرون از خانه برگزار می شود احتمال آلوده شدن به ویروس پایین است. اصولا اگر شما با خانواده بیرون از خانه هستید، ریسک انتقال کووید-۱۹ بسیار پایین است. پس سعی کنید که برای مراسم هالووین بیرون باشید و از خیر پارتی های بزرگ و پرجمعیت فضای داخلی بگذرید. 

🔻ماسک درست بزنید و درست ماسک بزنید: در طول تریک اُر تریت از ماسک های سرجیکال (همین ماسک های سه لایه) استفاده کنید. ماسک های پارچه ای که جزئی از بعضی کاستیوم ها هستند زیاد کمکی نمی کنند. ماسک کج، زیر بینی، زیر چانه، روی سر، دور مچ دست، روی چشم و توی جیب خوب کار نمی کند. ماسک را به درستی بپوشید. 

🔻از ازدحام بچه ها و والدین شان دور بمانید: اگر میبینید که بچه های زیادی دم در یک خانه ازدحام کرده اند، از آن خانه عبور کنید، یا اگر نتوانستید در مقابل «بریم ببینم چه خبره» مقاومت کنید، صبر کنید تا مقداری خلوت تر بشود، بعد بروید ببینید که چه خبر است. فاصله اجتماعی را رعایت کنید. نوبتی بروید شکلات تان را بگیرید و عبور کنید. 

🔻در مورد لمس شکلات ها زیاد نگران نباشید: بیش از حد نگران این نباشید که بچه ها شکلاتی را لمس کنند که دیگران به آن دست زده اند. موارد انتقال ویروس از این طریق بسیار نادر است. اگر می خواهید خیلی مواظبت کنید یک ضدعفونی کننده دست همراه داشته باشید و در مواقع لازم دست های بچه ها را ضدعفونی کنید.

ٰ🔻موقع رانندگی حواستان خیلی جمع باشد: این آخر هفته خیابان پر از بچه های کوچک و هیجان زده است. هوا هم که تاریک بشود، خطر تصادف و بروز حادثه خیلی زیاد می شود. مخصوصا در نیبرهود ها. خیلی با دقت رانندگی کنید. 

اگر میتوانید نوار های شبرنگ یا چیزی شبیه آن به کاستیوم بچه ها وصل کنید.

🔻اگر حالتان خوب نیست، در خانه بمانید: این جمله را دو سال است که هر روز می گویند، اما باز هم می شنویم که که «همکارم تب داشته، به محل کار آمده و ما را مبتلا کرده» هالووین هم همینطور است. اگر حالتان خوش نیست، در خانه بمانید. 

🔻بروید بیرون خوش بگذرانید: بعد  از این سال پر از بیماری و لاک داون و استرس، بروید بیرون با بچه ها یک هالووین خوب را جشن بگیرید و از شادی های کوچک زندگی لذت ببرید.