پیشنهاد یک قانون جدید توسط دولت آنتاریو برای بهبود وضعیت زندگی کارمندان

آنتاریو یک قانون جدید پیشنهاد کرده که طبق آن، کارفرمایانی که ۲۵ نفر یا بیشتر کارمند دارند، باید به کارکنان خود حق قطع شدن از کار را بدهند.

اما این یعنی چه؟

یعنی صاحب کار اجازه ندارد وقتی که ساعت کار کارمند تمام شده و در خانه است، با او تماس بگیرد و از وی بخواهد کار کند. کارکنان طبق این قانون می توانند تماس ها و ایمیل های کارفرما را در ساعات غیرکاری پاسخ ندهند.

دولت آنتاریو معتقد است که اجرای این قانون باعث می شود سلامت روانی کارمندان و تعادل بین زندگی کاری و شخصی آنها بیشتر شود.

بیماری کرونا باعث شد که کارمندان زیادی دورکاری و کار در منزل را تجربه کنند که مزایا و معایبی را در برداشت.

یکی از معایب بزرگ آن، در دسترس بودن همیشگی کارمندان و اضافه کاری اجباری بود که در صورت تصویب این قانون، دیگر کارفرما حق ندارد بعد از ساعت کاری، کارمند را مجبور به کار کند.

وزیر کار آنتاریو گفته که تغییرات پیشنهادی تحت این قانون، آنتاریو را به بهترین استان برای کار، زندگی و تشکیل خانواده تبدیل می کند. در صورت تصویب، آنتاریو اولین شهر در کانادا خواهد بود که این قانون را اجرا می کند.

قانونی که دولت آنتاریو پیشنهاد داده، بندهای دیگری هم دارد که همه برای بهتر شدن کیفیت زندگی کارکنان و تعادل بین زندگی کاری و زندگی شخصی آن ها است.

برای مثال ممنوع شدن عقد قراردادهای عدم رقابت (Non-compete agreements) از جمله آن است. این قرارداد معمولا کارکنان را از استخدام در مشاغل جدید در همان زمینه کاری محدود می کند و متعاقبا باعث کاهش دستمزدها می شود.

همچنین دولت آنتاریو پیشنهاد داده که حق استفاده از سرویس بهداشتی برای کارکنان دلیوری بیزنس ها اجباری شود.

 

منبع: ctvnews