مزایا و معایب کاندوهای پیش خرید در کانادا چیست؟

واحدهای آپارتمانی یا همان کاندوها در کانادا دو نوع هستند: پیش خرید (Pre-Construction) و فروش مجدد (Resale).

هر کدام از این انواع کاندوها، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که بستگی به شرایط شما دارد که کدام را انتخاب کنید.

در این مطلب مزایا و معایب کاندوهای پیش خرید را توضیح داده ایم. برای مطالعه ادامه مطلب ورق بزنید.

مزایای کاندوهای پیش خرید:

– کاندوهای پیش خرید برای سرمایه گذاری مناسب هستند.
با توجه به بازار داغ مسکن شهرهایی مثل تورنتو، که قیمت مسکن رو به افزایش است، پیش خرید کاندو می تواند سرمایه گزاری مناسبی برای کسانی باشد که در حال حاضر امکان دریافت مورگج ندارند یا هنوز نمی توانند مبلغ پیش پرداخت (down payment) را فراهم کنند.

– کاندوهای پیش خرید را می توانید به سلیقه خودتان ارتقا بدهید.
یکی از گزینه های جذاب کاندوهای پیش خرید، امکان شخصی سازی و ارتقای آن است. به هر حال آپارتمان هنوز ساخته نشده.

– در کاندوهای پیش خرید همه چیز نو است و شما اولین ساکنان آن هستید.
حس نو بودن آپارتمان و وسایل آن برای خیلی ها مهم است. دیگر لازم نیست نگران خرابکاری های صاحب قبلی باشید. همچنین اگر به موی حیوانات حساسیت دارید، در کاندوهای نو، خبری از موی به جا مانده حیوانات خانگی نیست.

– پس انداز برای پیش پرداخت (down payment) کاندوهای پیش خرید آسانتر است.
در کاندوهای پیش خرید، می توانید مبلغ پیش پرداخت یا همان داون پیمنت را به صورت اقساط بلند مدت پرداخت کنید. در این رابطه با مشاور املاک خود تماس بگیرید. مشاوران املاک معمولا با سازنده ها ارتباط دارند و می توانند حتی شرایط بهتری را برایتان مذاکره کنند.

معایب کاندوهای پیش خرید:

– در کاندوهای پیش خرید، واحدی که می خرید را نمی بینید.
شما فقط می توانید با توجه به نقشه ای که سازنده ارائه می دهد، کاندو را تصور کنید. یکی از مفاد قرارداد کاندوی پیش خرید این است که ممکن است در صورت نیاز، نقشه تغییر کند. هرچند این تغییرات بزرگ نیستند، اما در هر صورت ممکن است نتیجه نهایی با چیزی که در ذهن شما بوده متفاوت باشد.

– ممکن است کاندو در زمان تعیین شده تحویل شما نشود.
معمولا سازنده ها یک زمان تخمینی را برای تحویل کاندو اعلام می کنند. اما متغیرهای گوناگونی مثل آب و هوا، حوادث، بازرس های متعصب و غیره ممکن است زمان تحویل کاندو را به عقب بیندازند.

– کاندوهای جدید تا چند سال به اصطلاح نشست می کنند.
ساختمان های جدید تا چند سال نشست می کنند که ممکن است باعث ایجاد ترک در دیوارها یا سطوح شود. سازنده در سال اول پس از تحویل کاندو برای لکه گیری و تعمیرات واحد اقدام می کند. اما ممکن است مشکلاتی مثل هماهنگی با سازنده، کثیف شدن خانه به دلیل عملیات بنایی و غیره برای صاحب واحد ایجاد شود.

– ممکن است مجبور شوید در کاندویی زندگی کنید که هنوز امکانات رفاهی آن تکمیل نشده.
همانطور که گفتیم، از مزایای کاندوی پیش خرید، امکان قسطی کردن مبلغ داون پیمنت است. معمولا قسط آخر به زمان تحویل کاندو موکول می شود. از این رو سازنده دوست دارد که شما هرچه سریعتر مالکیت کاندو را تحویل بگیرید تا او هم به قسط آخر داون پیمنت برسد. با توجه به این موضوع ممکن است در واحدی زندگی کنید که هنوز امکانات رفاهی ساختمان تکمیل نشده باشد. خاک حاصل از ساخت و ساز وارد واحد شود. رفت و آمد کارگران و همچنین سر و صدای بنایی هم ممکن است باعث مزاحمت شما شود.

– ممکن است مجبور شوید مالیات فروش بپردازید.
با توجه به محل زندگیتان در کانادا، باید هنگام خرید کاندوی نو، مالیات GST یا HST بپردازید. برای مثال هنگام خرید یک کاندوی نو به قیمت ۵۰۰ هزار دلار در ونکوور باید ۵ درصد GST بپردازید که می شود ۲۵ هزار دلار. اما اگر در تورنتو یک کاندوی نو به ارزش ۵۰۰ هزار دلار بخرید، باید ۱۳ درصد مالیات HST بپردازید که می شود ۶۵ هزار دلار. البته تحت شرایطی، اگر قیمت کاندو زیر ۴۵۰ هزار دلار باشد، شامل تخفیف مالیاتی می شود.