راهنمای نیوکامرها: چگونه در کانادا سیم کارت بخریم؟

آیا تازه به کانادا آمده اید یا می خواهید بیایید؟ یکی از اولین کارهایی که احتمالا می خواهید انجام بدهید، خرید سیم کارت است.

ما در این پست روند خرید سیم کارت برای افراد نیوکامر را توضیح داده ایم.

معمولا شرکت های خدمات ارتباطی در کانادا دو انتخاب برای خرید سیم کارت ارائه می دهند:

خرید سیم کارت (بدون گوشی موبایل)
خرید سیم کارت با گوشی موبایل

انتخاب اول برای کسانی است که گوشی خود را به همراه میاورند. به این نوع پلن ها BYO می گویند که مخفف Bring Your Own Phone است. در این نوع پلن فقط سیم کارت و بسته اینترنت و تماس را می خرید.

انتخاب دوم برای کسانی است که گوشی ندارند. در این پلن ها همزمان با خرید سیم کارت و بسته مکالمه و اینترنت، یک گوشی موبایل هم می خرید. معمولا در این نوع پلن ها، یک قرارداد ۲۴ ماهه بسته می شود و شما علاوه بر قیمت بسته اینترنت و مکالمه ای که انتخاب می کنید، باید قیمت گوشی موبایل را هم به صورت ماهانه پرداخت کنید.

در این نوع پلن ها، قیمت تمام شده گوشی، معمولا از قیمت گوشی در بازار کمتر است. چرا که شرکت ارتباطی مطمئن می شود که شما حداقل ۲۴ ماه مشتری آن هستید.

برای مثال در زمان انتشار این پست، یکی از پلن های شرکت bell را بررسی کردیم که به صورت زیر است:

گوشی: آیفون ۱۲ با ۶۴ گیگابایت حافظه
مدت زمان قرارداد: ۲۴ ماه
اینترنت: ۳۰ گیگابایت ماهیانه
تماس: نامحدود (در داخل کانادا)
پیام متنی و تصویر: نامحدود (در داخل کانادا)

پیش پرداخت: صفر
هزینه گوشی: ماهانه ۳۶٫۷۳ دلار با احتساب مالیات
هزینه بسته تماس و اینترنت: ۹۰٫۴۰ دلار با احتساب مالیات
مجموع: ماهیانه ۱۲۷٫۱۳ دلار

در حالی که اگر تنها سیم کارت را بخرید و همین بسته اینترنت و تماس را انتخاب کنید، فقط همان مبلغ ۹۰٫۴۰ دلار (با احتساب مالیات) را می پردازید.

برخی شرکت های ارتباطی یک گزینه بازگشت گوشی موبایل هم دارند که با انتخاب آن، هزینه پرداختی ماهیانه کمتر می شود. در صورت انتخاب این گزینه، باید در انتهای قرارداد گوشی موبایل را به صورت سالم تحویل بدهید، یا این که یک مبلغی را همان موقع به صورت یکجا بپردازید و گوشی را برای خود نگه دارید.

مثلا اگر همین آیفونی که مثال زدیم را با گزینه تحویل گوشی انتخاب کنید، مبلغ پرداختی ماهیانه به جای ۱۲۷ دلار، به ۱۰۹ دلار کاهش پیدا می کند. اما باید پس از ۲۴ ماه، گوشی را به صورت سالم تحویل دهید یا ۴۲۰ دلار بپردازید و گوشی را برای خودتان نگه دارید.

پیشنهاد ما این است که پلن های شرکت های مختلف ارتباطی را بررسی کنید و موردی که از همه برایتان مناسبتر است را انتخاب کنید.

فهرست تعدادی از شرکت های خدمات ارتباطی کانادا به صورت زیر است: