یک هفته تا آغاز سفر توریستی به کانادا: شش شرط و سه نکته برای ورود

همانطور که مطلع هستید، سفر توریستی از کشورهای مختلف جهان (از جمله ایران) به کانادا از هفته آینده سه شنبه ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) آغاز می شود.

اما توجه داشته باشید که همه دارندگان ویزای توریستی نمی توانند به کانادا سفر کنند.

برای سفر توریستی به کانادا، اولین و مهمترین شرط، واکسیناسیون «کامل» با واکسن کرونای «تایید شده» توسط بهداشت کانادا است.

واکسن های مورد تایید کانادا این ها هستند: فایزر (دو دوز)، مدرنا (دو دوز)، آسترازنکا (دو دوز) و جانسون اند جانسون (یک دوز).

این یعنی اگر در حال حاضر هر واکسنی به غیر از این ها را تزریق کرده باشید (مثل سینوفارم)، اجازه ورود به کانادا را نخواهید داشت.

شرط بعدی این است که واکسیناسیون شما باید حداقل ۱۴ روز قبل از رسیدن به کانادا «تکمیل» شده باشد. یعنی دوز دوم آن حداقل ۱۴ روز قبل از سفر تزریق شده باشد. اگر برای مثال ۱۰ روز از تزریق دوز دوم گذشته و به کانادا سفر می کنید، اجازه ورود نخواهید داشت.

شرط سوم این است که قبل از سفر نباید علائم ابتلا به کرونا داشته باشید.

شرط چهارم این است که نهایت تا سه روز قبل از سفر به کانادا، یک آزمایش کرونای PCR بدهید و نتیجه آن را همراه خود داشته باشید تا در مرز ارائه کنید. دقت کنید که آزمایش های سریع و متفرقه مورد قبول نیستند. کانادا فقط آزمایش PCR را قبول می کند.

شرط پنجم این است که اپلیکیشن مخصوص سفر به کانادا، یعنی ArriveCan را دانلود کنید و اطلاعات سفرتان (مثل تاریخ پرواز، وضعیت واکسیناسیون و اطلاعات دیگر و مدارک مورد نیاز را در آن وارد کنید).

شرط ششم این است که مدرک واکسیناسیون کرونا باید به زبان انگلیسی یا فرانسه باشد. اگر مدرک واکسیناسیون شما به یکی از این زبان ها نیست، باید آن را ترجمه رسمی کنید و همراه خود داشته باشید.

سه تا نکته مهم:

*اگر همه شرایط را داشته باشید و به کانادا سفر کنید، دیگر پس از سفر نیازی به انجام آزمایش کرونا یا قرنطینه ندارید. مگر این که افسر مرزی به صورت تصادفی از شما بخواهد که آزمایش بدهید.

** علاوه بر همه این شرایطی که دولت فدرال اعلام کرده، حتما شرایط و مقررات استان های مختلف کانادا را هم در نظر بگیرید تا به مشکل نخورید. چون که برخی استان های کانادا ممکن است محدودیت هایی برای مسافرت داشته باشند.

*این شرایطی که اعلام شد، برای سفر توریستی به کانادا است. مسافران غیر توریستی مثل شهروندان، افراد دارای اقامت دائم کانادا و خانواده آن ها و دانشجویان و غیره، برای سفر به کانادا دو حالت دارند:

با واکسن های مورد تایید واکسینه شده اند:
باید قبل از سفر آزمایش کرونا بدهند. اما آزمایش کرونای بعد از سفر ندارند و قرنطینه ۱۴ روزه هم ندارند.

واکسینه نشده اند یا واکسن های تایید نشده تزریق کرده اند (مثل سینوفارم):
باید علاوه بر آزمایش قبل سفر، آزمایش های بعد از سفر را هم پشت سر بگذارنند. همچنین باید به مدت ۱۴ روز در خانه قرنطینه شوند.

 

منبع: travel.gc.ca