اکثر محدودیت های کرونایی آنتاریو به زودی کاهش پیدا می کنند

داگ فورد در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر زمان کاهش محدودیت های کرونایی در آنتاریو گفته که هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده، اما ممکن است در هفته های آینده (حدودا اواسط آگست) اتفاق بیفتد.

وی گفته برای این که آنتاریو از مرحله سوم بازگشایی بیزنس ها عبور کند و محدودیت ها کاهش پیدا کنند، باید حداقل ۷۵ درصد افراد واجد شرایط در کل استان، کاملا واکسینه شوند و در هیچ منطقه بهداشت محلی نباید این درصد زیر ۷۰ باشد.

دولت آنتاریو تایید کرده که مرحله چهارم کاهش محدودیت ها وجود ندارد. بلکه پس از عبور از مرحله سوم، بازگشایی نسبتا کامل اتفاق می افتد و تا اطلاع ثانوی اکثر محدودیت های کرونایی لغو می شوند.

دیگر محدودیت ظرفیت برای بیزنس ها و رویدادها وجود نخواهد داشت. محدودیت های گردهمایی برداشته می شوند. دیگر لازم نیست که بیزنس ها مشتریان را قبل از ارائه خدمات به صورت اکتیو غربالگری کنند.

اما ماسک زدن در فضاهای بسته همچنان اجباری باقی خواهد ماند، حتی برای کسانی که واکسینه شده اند. این در حالی است که برخی استان های کانادا مثل بریتیش کلمبیا و آلبرتا، ماسک زدن را اختیاری کرده اند.

رستوران ها هم باید میزها را طوری بچینند که بین مشتریان حداقل ۲ متر فاصله باشد. یا این که توسط موانع پلاستیکی از هم جدا شوند.

در حالی استان آنتاریو به سمت کاهش کامل محدودیت های کرونایی حرکت می کند که اکثر موارد ابتلای جدید در استان مربوط به کرونای جهش یافته دلتا است و در روزهای گذشته روند ابتلا به کرونا در آنتاریو صعودی بوده است.

برخی معتقدند که با وجود شیوع کرونای دلتا در آنتاریو، کاهش کامل محدودیت های کرونایی می تواند اقدامی پرخطر باشد

 

منبع:‌ ctvnews ـ blogto ـ blogto