درخواست برخی شهروندان از دولت آنتاریو: ورود مسافران از آلبرتا را ممنوع کنید

برخی از شهروندان ساکن آنتاریو از دولت خواسته اند تا ورود هرگونه مسافر را از استان آلبرتا ممنوع کند.

دلیل این موضوع، تصمیم عجیب مقامات آلبرتا برای لغو کامل محدودیت های کرونایی و قرنطینه است.

در حال حاضر در استان آلبرتا افرادی که با موارد ابتلا به کرونا ارتباط نزدیک داشته اند، الزامی به قرنطینه ندارند و حتی مسئولان بهداشت به آن ها اطلاع نمی دهند که با فرد مبتلا به کرونا ارتباط نزدیک داشته اند.

همچنین مقامات آلبرتا اعلام کرده اند که از تاریخ ۱۶ آگست، کسانی که به کرونا مبتلا می شوند، الزامی به قرنطینه در خانه ندارند. ماسک زدن هم در مدارس و حمل و نقل عمومی لازم نیست.

از تاریخ ۳۱ آگست هم آزمایش کرونا فقط از کسانی گرفته می شود که در واقع علائم شدید کرونا دارند و به مراقبت پزشکی نیاز دارند.

این در حالی است که وضعیت ابتلا به کرونا در آلبرتا چندان جالب نیست و این استان از نظر آمار واکسیناسیون از بسیاری از استان ها عقب است.

میانگین ابتلا به کرونا در آلبرتا طی شش روز گذشته دوبرابر شده (۱۴۲). همچنین آلبرتا در حال حاضر بالاترین تعداد بیمار فعال (Active Case) را در کانادا دارد (۱۶۵۵ نفر).

استان آنتاریو در حالیکه بیش از سه برابر آلبرتا جمعیت دارد، تعداد ۱۴۹۱ بیمار فعال کرونا دارد.

در حوزه واکسیناسیون هم، حدود ۷۵ درصد افراد واجد شرایط در آلبرتا یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند. حدود ۶۵ درصد هم کاملا واکسینه شده اند.

پزشکان ارشد دولت فدرال کانادا این اقدام آلبرتا را پرخطر خوانده اند و گفته اند که ممکن است با این کار، کل کشور تحت تاثیر قرار بگیرد.

برخی هم این اقدامات را سیاسی خوانده اند و از مقامات دولت آلبرتا خواسته اند تا از لغو کامل محدودیت های کرونایی و قرنطینه صرف نظر کنند.

خبرنگاران نظر داگ فورد را در این رابطه پرسیده اند. وی گفته اختیار با نخست وزیر «کنی» است که چه تصمیمی بگیرد. ما اینجا تصمیم داریم که هوشیار باشیم و با احتیاط عمل کنیم.

 

منبع: blogto ـ alberta.ca