بازگشایی مرز کانادا به روی توریست ها: آمریکایی ها از ۹ آگست ـ بقیه کشورها از ۷ سپتامبر

مقامات دولت فدرال امروز دوشنبه تاریخ رسمی بازگشایی مرز کانادا به روی توریست ها را اعلام کردند.

از اولین دقایق ۹ آگست، شهروندان و افراد دارای اقامت دائم آمریکا که کاملا واکسینه شده اند، می توانند بدون نیاز به قرنطینه برای مقاصد غیر ضروری و تفریح به کانادا سفر کنند.

توریست های بقیه کشورها باید تا تاریخ ۷ سپتامبر صبر کنند تا بتوانند به کانادا سفر کنند.

توریست هایی که می خواهند به کانادا سفر کنند باید با یکی از واکسن های مورد تایید کانادا، کاملا واکسینه شده باشند.

در حال حاضر واکسن های مورد تایید کانادا شامل فایزر (دو دوز)، مدرنا (دو دوز)، آسترازنکا (دو دوز) و جانسون اند جانسون (یک دوز) است. واکسن های دیگر هنوز توسط بهداشت کانادا تایید نشده اند و قبول نیستند.

توریست ها باید حداقل ۱۴ روز قبل از سفر به کانادا کاملا واکسینه شوند.

مدرک واکسیناسیون باید قبل از سفر در اپلیکیشن ArriveCAN آپلود بشود و اصل آن هنگام سفر به کانادا به منظور ارائه به افسر مرزی همراه مسافر باشد.

آزمایش PCR کرونا با نتیجه منفی هم جزو مدارکی است که باید توریست ها قبل از سفر آماده کنند.

دولت کانادا همچنین تعداد فرودگاه هایی که مسافران می توانند لند کنند را هم افزایش داده. علاوه بر فرودگاه های تورنتو، مونترال، کلگری و ونکوور، فرودگاه های کبک سیتی، اتاوا، وینیپگ، ادمونتون و هلیفکس هم پروازهای بین المللی قبول خواهند کرد.

همچنین از تاریخ ۹ آگست، طرح قرنطینه سه روزه اجباری در هتل کاملا لغو می شود. بنابراین همه مسافران، از جمله شهروندان، افراد دارای اقامت دائم کانادا و دانشجویان که کاملا واکسینه نشده اند، نیازی به قرنطینه اجباری در هتل ندارند. اما باید در خانه ۱۴ روز قرنطینه شوند.

کودکان زیر ۱۲ سال هم که هنوز نمی توانند واکسن کرونا تزریق کنند، از تاریخ ۹ آگست پس از ورود به کانادا از قرنطینه در خانه معاف هستند. اما بهتر است از حضور در مراکز جمعی مثل مدرسه خودداری کنند.

 

منبع: cbc