مسافران کانادا که کاملا واکسینه شده اند از ۶ جولای لازم نیست در هتل یا خانه قرنطینه شوند

از اولین دقایق روز ۶ جولای ۲۰۲۱، مسافران ورودی به کانادا اگر کاملا در مقابل کرونا واکسینه شده باشند، از قرنطینه در هتل یا قرنطینه ۱۴ روزه در خانه معاف هستند.

این قانون شامل کسانی است که در حال حاضر طبق قوانین، مجاز به ورود به کانادا هستند. این افراد اگر کاملا در مقابل کرونا واکسینه شده باشند، می توانند بدون نیاز به قرنطینه به کانادا سفر کنند. شهروندان و خانواده آن ها، افراد دارای اقامت دائم و خانواده آن ها و دانشجویان بین المللی دارای مجوز مشمول این قانون هستند.

این افراد باید واکسن های مورد تایید کانادا را حداقل ۱۴ روز قبل سفر تزریق کرده باشند. در حال حاضر واکسن های مورد تایید شامل فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون است. مقامات دولتی گفته اند که ممکن است این فهرست بعدا تغییر کند.

منظور از واکسیناسیون کامل، تزریق دو دوز واکسن های فایزر، مدرنا و آسترازنکا و یا یک دوز واکسن جانسون اند جانسون است.

این مسافران باید قبل از سفر آزمایش بدهند و نتیجه منفی باشد. پس از رسیدن به کانادا هم یک آزمایش کرونا می دهند و اگر نتیجه منفی باشد، نیازی به قرنطینه نیست. اما اگر نتیجه مثبت باشد، باید طبق قوانین محلی و استانی قرنطینه شوند.

مسافران باید قبل از سفر، مدرک تزریق واکسن را در اپلیکیشن ArriveCAN آپلود کنند و نسخه فیزیکی یا دیجیتال آن را همراه خود داشته باشند. جریمه آپلود مدرک قلابی، ۷۵۰ هزار دلار یا شش ماه زندان است.

به روزترین نسخه اپلیکیشن ArriveCAN روز ۵ جولای منتشر خواهد شد و گزینه آپلود مدرک واکسن را هم به همراه خواهد داشت.

مسافران همچنان باید برنامه قرنطینه مورد تایید داشته باشند تا اگر افسر مرزی تصمیم به قرنطینه آن ها گرفت، قادر به انجام این کار باشند.

در رابطه با کودکانی که همراه بزرگسالان به کانادا سفر می کنند و واکسن کرونا تزریق نکرده اند، نیازی به قرنطینه در هتل نیست، اما باید در خانه قرنطینه شوند. در مدتی که کودکان در خانه قرنطینه هستند، بزرگسالان می توانند خانه را ترک کنند.

 

منبع: ctvnews