ماجرای سفر جنجال برانگیز وزیر اقتصاد آنتاریو

سفر تفریحی وزیر اقتصاد آنتاریو، آن هم در شرایطی که مقامات از مردم می خواهند به سفر نروند و در خانه بمانند، این روزها جنجال زیادی به پا کرده.

ماجرا از این قرار است که آقای تاد فیلیپس و همسرش، قبل از آغاز قرنطینه سراسری در آنتاریو به یک سفر تفریحی در یکی از جزایر کارائیب می روند.

این در حالی است که دولت آنتاریو چند ماه است که از مردم می خواهد به سفر غیر ضروری نروند و حتی الامکان از خانه خارج نشوند.

در ادامه اوضاع آن جایی برای آقای “تاد فیلیپس” وخیم شد که وی در تعطیلات کریسمس توییت زده و طوری وانمود کرده که گویی در خانه است.

وی در توییت خود از متفاوت بودن جشن کریسمس امسال گفته! مردم هم در فضای مجازی از خجالت آقای وزیر در آمدند.

با انتشار این خبرها، نخست وزیر آنتاریو، داگ فورد واکنش نشان داد و گفته که این کار وزیر اقتصاد ناامید کننده است. اما در ادامه مشخص شد که داگ فورد از سفر وزیر خبر داشته و اعلام نکرده. وی گفته اشتباه کرده که این موضوع را زودتر اعلام نکرده.

تاد فیلیپس در حالی که همچنان در جزایر کارائیب بود، بیانیه ای صادر کرد و از این کار خود عذرخواهی کرد. وی گفت که به زودی به آنتاریو باز می گردد.

داگ فورد هم گفت که به محض رسیدن وزیر به آنتاریو، با وی مکالمه سختی خواهد داشت.

حزب مخالف دولت آنتاریو یعنی NDP هم در این رابطه خواستار برکناری وزیر اقتصاد شده.

سی بی سی نوشته که آقای تاد فیلیپس صبح امروز پنج شنبه ۳۱ دسامبر وارد فرودگاه پیرسون تورنتو شده است.

وی به خبرنگاران گفته که می داند این کارش خشم عده زیادی را برانگیخته، اما پشیمان است. او گفته که اعتماد مردم آنتاریو را دوباره جلب می کند.