عزم تورنتو برای کنترل اجاره بها قوانین جدید اجاره کوتاه مدت از ژانویه

اگر کسی می خواهد در بازار اجاره کوتاه مدت و سایت هایی مثل Airbnb فعالیت کند، باید مسکن خود را در سامانه شهرداری تورنتو ثبت نام کند. شهرداری تورنتو یادآوری کرده که مهلت ثبت نام تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ است.

از ابتدای سال آینده هر کسی که می خواهد خانه اش را کمتر از ۲۸ روز اجاره دهد، باید حتما در این سامانه ثبت نام کرده باشد.

کسانی که قوانین و مقررات جدید شهرداری تورنتو را رعایت نکنند، ممکن است تا ۱۰۰ هزار دلار جریمه بشوند.

طبق قانون شهر تورنتو، افراد فقط می توانند محل اقامت اصلی خود را به صورت کوتاه مدت اجاره دهند. این ملک در واقع باید همان جایی باشد که آدرس آن برای شناسایی فرد، دریافت قبوض، مالیات و بیمه استفاده می شود.

افراد می توانند تا سه اتاق از محل اقامت اصلی خود را به تعداد روزهای نامحدود اجاره دهند. کل خانه را هم می توان جمعا ۱۸۰ روز در طول یک سال اجاره داد.

این محدودیت ها در جهت کنترل اجاره کوتاه مدت و تاثیر منفی آن بر بازار اجاره بلند مدت اجرا می شوند. اجاره کوتاه مدت سود زیادی برای صاحب خانه دارد. گاهی اوقات میزان درآمد صاحب خانه از این طریق، تا دو برابر حالت عادی می رسد.

نتیجه این است که هزاران واحد مسکونی اجاره ای، محل اقامت توریست ها می شود و امکان اجاره آن ها توسط اهالی تورنتو گرفته می شود. این موضوع به تورم قیمت ها منجر می شود، زیرا رقابت برای خانه های باقی مانده بیشتر می شود.

تورنتو یکی از ده شهر پر درآمد برای سایت Airbnb عنوان شده است. پیش بینی می شود با اجرای قوانین جدید، بیش از ۷۰ درصد درآمد این سایت از تورنتو کاهش پیدا کند. همچنین بیش از ۷ هزار واحد مسکن وارد بازار اجاره بلند مدت شوند.

مقامات شهر تورنتو می خواهند با انجام این اقدامات، گرانی بیش از حد اجاره بها را در تورنتو کنترل کنند.

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.