اخراج دانشجویان در صورت رعایت نکردن مقررات کرونا

با وجود هشدارهای مکرر مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، برخی دانشجویان در آنتاریو توجهی به این هشدارها ندارند و مقررات را زیر پا می گذارند.

برای مثال در روزهای اخیر چند ویدئو منتشر شده که دانشجویان دانشگاه کوئین اقدام به برگزاری پارتی کرده اند و فاصله اجتماعی و مقررات دیگر را رعایت نمی کنند.

در واکنش به این ویدئوها، دانشگاه کوئین قوانین شدیدی را برای دانشجویان ناقض مقررات اعلام کرده. در اطلاعیه این دانشگاه آمده که اگر دانشجویی دستورالعمل های دولت را رعایت نکند، طبق آئین نامه انضباطی با او برخورد خواهد شد و ممکن است اخراج شود.

چندی پیش دانشجویان دانشگاه وسترن هم اقدام به برگزاری پارتی کرده اند که تاکنون منجر به ابتلای ۲۸ دانشجو به کرونا شده. در پی این موضوع، دانشگاه وسترن محدودیت هایی را در محیط دانشگاه اعمال کرده. همچنین این دانشگاه هم در نظر دارد تا با افراد متخلف، طبق آئین نامه انضباطی برخورد کند.

متاسفانه فقط دانشجویان این دو دانشگاه نیستند که مقررات و محدودیت های کرونایی را زیر پا گذاشته اند. چندی پیش پلیس واترلو یک پارتی ۱۰۰ نفره را در نزدیکی دانشگاه واترلو متوقف کرد.

این قانون شکنی ها در حالی رخ می دهد که آنتاریو امروز با ثبت ۴۰۱ مورد ابتلا به کرونا، بالاترین آمار سه ماه گذشته را ثبت کرد.

دولت آنتاریو برای کسانی که گردهمایی های خلاف مقررات برگزار کنند، جریمه ۱۰ هزار دلاری تعیین کرده و جریمه شرکت کنندگان در مهمانی هم تا ۷۵۰ دلار است.