نظارت جدی تر تورنتو روی اجاره کوتاه مدت مسکن

شهرداری تورنتو پس از مدت ها قرار است قوانین اجاره کوتاه مدت خانه های مسکونی را به صورت جدی اجرا کند.

کسانی که می خواهند در بازار اجاره کوتاه مدت مسکن در تورنتو فعالیت کنند، از تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۰ تا آخر سال مهلت دارند در سامانه آنلاین شهرداری ثبت نام کنند.

از ابتدای سال آینده هر کسی که می خواهد خانه اش را کمتر از ۲۸ روز اجاره دهد، باید حتما در این سامانه ثبت نام کرده باشد.

ثبت نام در این سامانه به منظور نظارت هرچه بهتر شهرداری تورنتو بر بازار اجاره کوتاه مدت مسکن و عملکرد سایت هایی مثل Airbnb صورت می پذیرد.

طبق قانون شهر تورنتو، افراد می توانند فقط محل اقامت اصلی خود را به صورت کوتاه مدت اجاره دهند. این ملک در واقع باید همان جایی باشد که آدرس آن برای شناسایی فرد، دریافت قبوض، مالیات و بیمه استفاده می شود.

افراد می توانند تا سه اتاق از محل اقامت اصلی خود را به تعداد روزهای نامحدود اجاره دهند. کل خانه را هم می توان جمعا ۱۸۰ روز در طول یک سال اجاره داد.

این محدودیت ها در جهت کنترل اجاره کوتاه مدت و تاثیرات آن بر بازار اجاره بلند مدت اجرا می شوند. اجاره کوتاه مدت مسکن سود زیادی برای صاحب خانه دارد. گاهی اوقات میزان درآمد صاحب خانه از این طریق تا دو برابر حالت عادی می رسد.

نتیجه این است که هزاران واحد مسکونی اجاره ای، محل اقامت توریست ها می شود و امکان اجاره آن ها توسط اهالی تورنتو گرفته می شود. این موضوع به تورم قیمت ها منجر می شود، زیرا رقابت برای خانه های باقی مانده بیشتر می شود.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این محدودیت ها، به اینجا مراجعه کنید.

 

منبع: cbc