کمک های مالی مستقیم دولت کانادا را چه کسانی دریافت خواهند کرد؟

روز چهارشنبه ۱۸ مارس، نخست وزیر کانادا جاستین ترودو از اختصاص بسته حمایتی ۸۲ میلیارد دلاری دولت برای حمایت از مردم در مقابله با اثرات اقتصادی شیوع کرونا خبر داده بود. از این ۸۲ میلیارد دلار، ۵۵ میلیارد دلار برای تعویق مالیات و ۲۷ میلیارد دلار هم به صورت کمک مستقیم خواهد بود. برخی از موارد این کمک مستقیم مالی اینها هستند:

از ماه می، میزان چایلد بنفیت به ازای هر کودک تا ۳۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

اعتبار پرداختی در برنامه GST/HST credit دو برابر خواهد شد و به طور میانگین ۴۰۰ دلار به ازای هر شخص و ۶۰۰ دلار به ازای هر زوج افزایش خواهد یافت. (طبق این برنامه دولت مبالغی را به عنوان کمک هزینه به افراد کم درآمد پرداخت می کند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این برنامه GST/HST credit را جستجو کنید.)

از ماه آپریل قرار است هر دو هفته یک چک ۹۰۰ دلاری به افراد واجد شرایط پرداخت شود. افراد زیر واجد شرایط این کمک اضطراری خواهند بود:
– کسانی که خواسته شده تا در قرنطینه خانگی بمانند یا به ویروس کرونا مبتلا شده اند اما بیمه بیکاری ندارند. این مورد شامل افراد خود اشتغال و فری لنس نیز می شود.
– افرادی که در حال مراقبت از بیمار مبتلا به کرونا هستند، اما واجد شرایط بیمه بیکاری نیستند.
– والدینی که به دلیل تعطیلی مدارس مجبورند خانه بمانند و از کودکان خود مراقبت کنند و از محل کار پولی دریافت نمی کنند. این افراد حتی در صورتی که واجد شرایط بیمه بیکاری باشند، باز هم این مزایا را دریافت خواهند کرد.

برای ثبت نام در این طرح باید از وبسایت Canada Revenue Agency یا از اکانت My Services Canada اقدام کنید.

همچنین طبق اعلام دولت، از افرادی که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده اند و واجد شرایط بیمه بیکاری نیستند، حمایت مالی خواهد شد که جزئیات آن در ماه آپریل اعلام خواهد شد.

‏◄

هموطن: برای زندگی بهتر در تورنتو 🇨🇦
منبع: canada.ca