ماجرای بیلبورد تبلیغاتی بحث برانگیز به کجا رسید؟

این بیلبوردهای تبلیغاتی حزب مردم کانادا (PPC) اواخر هفته گذشته در چندین نقطه از کانادا نصب شدند. تصویر ماکسیم برنیه، رهبر این حزب، به همراه یک شعار ضد مهاجرتی روی این بیلبوردها بود. پس از نصب این بیلبوردها انتقادات زیادی از آن صورت گرفت.

نخست وزیر نوا اسکوشیا یکی از اولین افرادی بود که به این بیلبوردها واکنش نشان داد. او گفت که از این لحن منفی و تفرقه انگیز استقبال نمی کند و رشد اقتصادی و رکورد پایین ترین میزان بیکاری نتیجه مهاجرت افراد به کانادا است. در ادامه شهردار همیلتون نیز با این بیلبورد مخالفت کرده و گفت که خانواده او نیز به امید آینده ای بهتر از هلند به کانادا آمده اند. او در توییتی گفت که مهاجران کشور ما را بهتر کرده و در آینده نیز بهتر خواهند کرد.

در حالی که واکنش های منفی ادامه داشت، ریئس شرکت تبلیغاتی صاحب بیلبورد اعلام کرد که از محتوای این بیلبورد حمایت نمی کند و این بیلبوردها بدون تایید محتوا نصب شده اند. او در ادامه از جمع آوری این بیلبوردها خبر داد. طبق اعلام او، این بیلبوردها مستقیما توسط حزب مردم کانادا نصب نشده اند و طرفداران این حزب هزینه آن را پرداخت کرده و آن را نصب کرده اند.

ماکسیم برنیه نیز پس از این حواشی اعلام کرد که این بیلبورد از طرف آن ها نبوده، اما با شعار آن موافق است! او گفته این بیلبوردها بحث برانگیز نیست و جمع آوری آن ها در واقع نوعی سانسور است. ماکسیم برنیه معتقد است پذیرش سالانه 350 هزار مهاجر توسط کانادا بسیار زیاد است و موجب افزایش قیمت مسکن می شود! نظر شما چیست؟

 

منبع: cbc