انتقاد از شهرداری تورنتو به خاطر توزیع کیت های استعمال کراک و شیشه

در روزهای اخیر، صحبت های یکی از نامزدهای انتخابات شهرداری تورنتو در رسانه ها خبرساز شده.

آقای Anthony Furey که با CTV مصاحبه می کرده، یک کیت استعمال ایمن مواد مخدر را نشان داده که توسط شهرداری تورنتو توزیع شده.

او در صحبت هایش انتقاد کرده که چرا باید پایپ های استعمال کراک و شیشه توسط شهرداری تورنتو و با پولی که مردم به عنوان مالیات پرداخت کرده اند، تهیه و در شلترها توزیع شوند.

آقای Anthony Furey گفته «فکر می کنم اکثر شهروندان و مالیات دهندگان از این که بشنوند چه چیزی در حال رخ دادن است و شهرداری چه نوع فرهنگ مواد مخدر را ترویج می دهد، نگران شوند.»

او تاکید کرده که یک سوت زن (whistleblower) به او اطلاع داده که کیت های استعمال کراک و شیشه توسط شهرداری در شلترها توزیع می شوند. شلترهایی که حتی خانواده ها و کودکان هم در آن ها حضور دارند.

آقای Anthony Furey تاکید کرده که اگر در انتخابات شهرداری تورنتو پیروز شود، اجازه چنین اقداماتی را نخواهد داد.

وی گفته که این چیز جدیدی نیست که شهرداری تورنتو لوازم استعمال ایمن مواد مخدر را توزیع می کند. اما اینکه این کیت ها را در شلترها توزیع کند، یک موضوع جدید است.

انتخابات شهرداری تورنتو قرار است که ۲۶ جون برگزار شود. اما در حالت عادی، هنوز قرار نبود که انتخابات شهرداری داشته باشیم. چون که آقای جان توری به تازگی به عنوان شهردار انتخاب شده بود.

اما پس از افشای خبر رابطه پنهانی جان توری با همکارش، وی از سمت خود استعفا داد و در نتیجه، مردم تورنتو باید ۲۶ جون به پای صندوق رای بروند تا شهردار بعدی را انتخاب کنند.

نظرسنجی ها نشان می دهند که خانم Olivia Chow همچنان به عنوان کاندیدای محبوب در انتخابات شهرداری تورنتو پیشتاز است. پس از او هم خانم Ana Bailao قرار دارد.