دولت کانادا خطاب به دانشجویان اینترنشنال: برای سفر به کانادا حتما برنامه قرنطینه داشته باشید

دولت کانادا اطلاعیه ای منتشر کرده و به دانشجویان اینترنشنال هشدار داده که فارغ از وضعیت واکسیناسیون، هنگام سفر به کانادا حتما برنامه قرنطینه داشته باشند.

قبلا هم دولت کانادا اعلام کرده بود که همه مسافران کانادا (حتی آن هایی که واکسینه شده اند) باید برنامه قرنطینه داشته باشند.

دولت کانادا دوباره یادآور شده که همه دانشجویان اینترنشنال (حتی آن هایی که واکسینه شده اند) باید برنامه قرنطینه در خانه داشته باشند و در اپلیکیشن ArriveCAN آپلود کنند. چون که ممکن است افسر مرزی تصمیم بگیرد آن ها را قرنطینه کند.

از تاریخ ۹ آگست مقررات قرنطینه مسافران در هتل کاملا لغو می شود و فقط مسافران واکسینه نشده مجبور هستند که در خانه قرنطینه شوند.

همانطور که مطلع هستید، دانشجویان اینترنشنال برای ورود به کانادا باید علاوه بر داشتن مجوز تحصیل معتبر (study permit) یا معرفی نامه آن، باید مرکز تحصیلشان هم جزو فهرست تایید شده (DLI) باشد.

این فهرست که در سایت canada.ca موجود است، در واقع شامل دانشگاه ها و موسساتی می شود که در شرایط کرونایی، آمادگی پذیرش دانشجوهای بین المللی را دارند.

این دانشگاه ها برای قرنطینه دانشجویان برنامه دارند و به دانشجو برای تهیه مکان قرنطینه و وسایل مورد نیاز در زمان قرنطینه کمک می کنند.

از این رو دولت فدرال از دانشجویان خواسته که حتما با دانشگاه در رابطه با برنامه قرنطینه تماس بگیرند و هماهنگی های لازم را انجام بدهند. سپس برنامه قرنطینه خود را در اپلیکیشن ArriveCan آپلود کنند. حتی اگر کاملا در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

علاوه بر این، اگر مدرک واکسیناسیون هم دارید، باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشد. در غیر این صورت باید ترجمه رسمی شود.

🔶لازم به ذکر است که دولت کانادا در حال حاضر فقط شرایط زیر را به عنوان واکسیناسیون کامل قبول دارد:

◾فرد با واکسن های مورد تایید کانادا واکسینه شده باشد. واکسن های مورد تایید کانادا شامل فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون است. واکسن های دیگر از جمله سینوفارم و اسپوتنیک مورد تایید نیستند.

◾فرد حتما دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده باشد. (فقط واکسن جانسون اند جانسون یک دوز است.)

◾واکسیناسیون حداقل ۱۴ روز قبل از سفر کامل شده باشد.

 

منبع:‌ canada.ca