شروط لازم برای سفر توریستی به کانادا

.
دولت فدرال کانادا اعلام کرده که از تاریخ ۹ آگست شهروندان و افراد دارای اقامت دائم آمریکا که کاملا واکسینه شده اند، می توانند به کانادا سفر کنند.

شهروندان بقیه کشورها هم که کاملا واکسینه شده اند، از تاریخ ۷ سپتامبر می توانند به کانادا سفر غیرضروری داشته باشند.

🔶شروط لازم برای سفر توریستی به کانادا به شرح زیر است:

◾توریست ها برای سفر به کانادا باید حتما «کاملا» واکسینه شده باشند. کسانی که واکسینه نشده اند یا واکسیناسیون آن ها ناقص است، اجازه ورود ندارند.

◾توریست ها نباید هنگام سفر به کانادا علائم کرونا داشته باشند.

◾واکسن های مورد تایید کانادا فقط شامل چهار واکسن فایزر (دو دوز)، مدرنا (دو دوز)، آسترازنکا (دو دوز) و جانسون اند جانسون (یک دوز) است .واکسن های دیگر مثل سینوفارم و اسپوتنیک هنوز مورد تایید کانادا نیستند.

◾واکسیناسیون کامل حتما باید حداقل ۱۴ روز قبل از سفر انجام شده باشد.

◾مدرک واکسیناسیون باید قبل از سفر در اپلیکیشن مخصوص مسافرت دولت کانادا به نام ArriveCan یا پرتال آن در سایت Canada.ca آپلود شود و رسید آن قبل از سوار شدن به هواپیما ارائه شود.

◾اصل مدرک واکسیناسیون باید همراه مسافر باشد تا در مرز کانادا آن را ارائه دهد.

◾مدرک واکسیناسیون باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشد. در غیر این صورت باید ترجمه معتبر آن ارائه شود و همراه مسافر باشد.

◾توریست ها برای سفر به کانادا فقط به یک آزمایش کرونا نیاز دارند که آن هم باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر آماده کنند و نتیجه آن منفی باشد. نتیجه آزمایش باید در اپلیکیشن ArriveCan یا پرتال آن در سایت Canada.ca آپلود شود.

◾توریست ها پس از ورود به کانادا نیازی به آزمایش کرونا ندارند و قرنطینه نمی شوند، چون که کاملا واکسینه شده اند.

◾علاوه بر همه این شرایطی که دولت فدرال اعلام کرده، مسافران حتما باید شرایط و مقررات استان های مختلف کانادا را هم در نظر بگیرند تا به مشکل نخورند. چون که برخی استان های کانادا ممکن است محدودیت هایی برای مسافرت داشته باشند.

 

منبع: canada.ca